آرشیو دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۶۱
حوادث
۱۳

پنج قاره

سیل و تگرگ در آمریکا 14 قربانی گرفت

دست کم 14 نفر در پی حوادث ناشی از بارش تگرگ و جاری شدن سیل در مناطقی از آمریکا جان خود را از دست دادند. بنا بر اعلام مقامات ایالت های تگزاس، اکلاهما و کانزاس، بارش باران و تگرگ و همچنین جاری شدن سیل موجب وقوع حوادث رانندگی و زیرآب رفتن تعدادی خودرو و آسیب دیدن سرنشینان آنها شد. طبق اعلام مقامات آمریکایی، هشت نفر در شمال تگزاس جان خود را از دست دادند و شش نفر دیگر در پی حوادث ناشی از این رویداد در ایالت های کانزاس و اکلاهما کشته شدند.

پلیس تبهکار پرده از جنایت هایش برداشت

پلیسی که به مرد غیرمسلح حمله کرد و او را به قتل رساند، دستگیر شد. این افسر که جک نام دارد، موتورسواری را با اصابت دو گلوله به قتل رساند و پس از دستگیری به دیگر جنایات خود که کسی از آن مطلع نبود، اعتراف کرد. جک رانندگان بی دفاع را بی هیچ دلیلی تا سر حد مرگ کتک می زد. جک افسر 35ساله ای است که تا کشته شدن این موتور سوار، هیچ سوءسابقه ای برای او ثبت نشده است. پلیس محلی پنسیلوانیا در آمریکا اعلام کرد، جک در اعترافات خود اظهار کرد: «من از لباس و موقعیتم سوءاستفاده نکردم، اما این اسلحه فقط برای من ساخته شده است». پس از معاینه روان پزشکان، اختلالات روانی او به اثبات رسید. پلیس افزود: جک به اتهام قتل عمد، ضرب وشتم، به هم ریختن نظم عمومی جامعه و سوءاستفاده از اسلحه بازداشت شده است و پس از جمع آوری اسناد و مدارک بیشتر پرونده وی به دادگاه قضائی ارجاع داده خواهد شد.

باز هم کشتار در مکزیک

مقامات مکزیک اعلام کردند اجساد هشت فرد به قتل رسیده در یک شهر در جنوب شرقی این کشور پیدا شده است. دفتر دادستانی ایالت اوکساکا در بیانیه ای اعلام کرد، هر هشت قربانی از اهالی شهر کوردوبا در ایالت هم جوار وراکروز بودند. اجساد قربانیان روز جمعه در شهر کوسولاپا در ایالت اوکساکا که در حدود 30 مایلی (50 کیلومتری) کوردوباست، کشف شد. مقامات اعلام کردند یک پیام هشدارآمیز در کنار اجساد پیدا شد، به نام مستعاری امضا شده است که پلیس می گوید سرکرده یک گروه تبهکار مستقر در شهر اوریزابا در ایالت وراکروز است. مقامات متن این تهدید را منتشر نکردند. مقامات اوکساکا می گویند شواهد نشان می دهد این هشت نفر در وراکروز کشته و سپس به مکان کشف اجساد منتقل شدند.