آرشیو سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۶۴۴
ورزش
۲۴

فوتبال خارجی

درگیری سیاسی روسیه و ترکیه به فوتبال رسید

روسیه سه شنبه هفته گذشته تحریم های اقتصادی علیه ترکیه را اعمال کرد. این تصمیم پس از انهدام هواپیمای جنگنده روسی توسط ترکیه گرفته شد، اما درگیری های سیاسی به وجود آمده بین دو کشور به تصمیم های عجیبی در فوتبال منجر شده است. به گزارش «ایسنا» وزیر ورزش روسیه اعلام کرد باشگاه های روسی نمی توانند در فصل نقل وانتقالات زمستانی با بازیکنانی که اهل ترکیه باشند، قرارداد ببندند. ویتالی موتکو گفت: «اگر تیمی بخواهد در فصل نقل وانتقالات با یک بازیکن ترک تبار قرارداد ببندد، مانع این کار خواهیم شد، اما در عین حال محرومیت های ورزشی روی بازیکنان ترکیه ای که در حال حاضر در باشگاه های روسی بازی می کنند، تاثیرگذار نخواهد بود. البته شرکت های ترکیه ای که در ساخت ورزشگاه های روسیه برای جا م جها نی 2018 فعال هستند، با کارگرانشان می توانند به کارشان ادامه دهند. آنها در آینده در این کشور حضور نخواهند داشت ولی در حال حاضر قرارداد دارند.»

واکنش مورینیو به حرکت جنجالی کاستا

چلسی در خانه تاتنهام به مصاف این تیم رفت که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.این دیدار یک حاشیه بزرگ برای چلسی داشت. دیگو کاستا مهاجم چلسی وقتی فهمید در ترکیب اصلی قرار ندارد، کاوری که بر تن داشت را به طرف نیمکت چلسی پرتاپ کرد. به گزارش «ایسنا» مورینیواما در واکنش به این حرکت جنجالی مهاجم تیمش گفت: «هیچ مشکلی وجود ندارد. هیچ واکنشی به این حرکت نخواهم داشت. از بازیکنان چلسی می خواهم همواره در شرایط روحی خوبی قرارداشته باشند. رابطه بسیار خوبی با کاستا دارم. پیام من به همه بازیکنان چلسی این است که همچون یک تیم باشیم. طبیعی است کاستا از نیمکت نشینی ناراحت باشد زیرا او بازیکن بزرگی است و بازیکنان بزرگ هم اصلانیمکت نشینی را دوست ندارند.»

مسی بدون گل هم خاص است

کاپیتان بارسلونا داستان هایی که درباره کاهش شمار گل های لیونل مسی در این فصل ساخته شده اند را بی مورد دانست و تاکید کرد هم تیمی آرژانتینی اش حتی اگر گل هم نزند، بازیکنی خاص است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، آندرس اینی یستا گفت: «من فکر نمی کنم که لئو برای خاص بودن نیاز به گلزنی داشته باشد. تا جایی که ما می دانیم او بهترین بازیکن دنیا است. اگر مسی گل بزند، چه بهتر اما اگر گل نزند هم مشکلی نیست.»