آرشیو سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۶۴۴
بازار دیجیتال
۲۶

بی میلی کاربران دیجیتالی به خرید ساعت های هوشمند

موبنا: ساعت های هوشمند که با قابلیت های مختلف تولید و روانه بازار شده اند تاکنون نتوانسته اند در بازار دیجیتال ایران با تقاضای بالایی از سوی مشتریان همراه شود. ساعت های هوشمند با ارائه قابلیت های مختلفی مانند امکان پاسخگویی به انواع پیام های تلفنی، ایمیل و فیس بوک، امکان نصب برنامه و اپلیکیشن های مختلف و دسترسی به اینترنت تلاش می کنند مشتریان را برای خرید تشویق کنند.

اگرچه تمام ویژگی ها برای انتخاب یک ساعت هوشمند مهم است اما نخستین ملاکی که برای یک مشتری مهم به نظر می رسد این است که برای به دست آوردن یکی از این ساعت ها باید چه مقدار هزینه بپردازد. بعد از آن نیز برای مشتریان سیستم عاملی که ساعت می تواند خود را با آن هماهنگ کند و مدت زمانی که ساعت شارژ نگه می دارد، اهمیت خواهد داشت.درواقع سازندگان ساعت های هوشمند در چند سال اخیر تمام تلاششان را کرده اند تا مچ های کاربران را تسخیر کنند و این محصولات در کنار تلفن های هوشمند کار کرده و حتی بتوانند جای آنها را نیز بگیرند. هم اکنون اپل، سونی و سامسونگ سه برند معتبر تولیدکننده ساعت های هوشمند در بازار محسوب می شوند که با وجود تولید و عرضه این کالای ارتباطی جانبی نتوانسته اند سهمی از بازار دیجیتال کشور را از آن خود کند.

اسمارت واچ سونی 2 با قیمت 335 هزار تومان، Apple Watch Steel Classic Buckle 38mm با قیمت 2 میلیون و 399 هزار تومان، MyKronoz ZeClock با قیمت 399 هزار تومان، Asus ZenWatch با قیمت 649 هزار تومان و Samsung Gear S با قیمت یک میلیون و 149 هزار تومان از جمله ساعت های هوشمند موجود در بازار است که تاکنون با تقاضای چندانی از سوی کاربران همراه نشده است. کارشناسان و فروشندگان این کالابر این باورند که در صورت کاهش قیمت ساعت های فوق احتمال خریدوفروش این کالای جانبی وجود دارد.