آرشیو یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۶۸
جامعه
۱۷

جوابیه معاون فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز به یک گزارش

سلام علیکم

احتراما عطف به مقاله «مجوز دانشگاه های جدید براساس تفکیک جنسیتی صادر می شود» مندرج در صفحه 17 شماره 2464 مورخ 15/9/94 دستور فرمایید برابر ماده بیست و سه قانون مطبوعات جوابیه معاون فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در اسرع وقت در همان صفحه و ستون و با همان حروف منتشر گردد.

جوابیه: با تشکر از نویسنده که با علاقه خاص مسئله تفکیک جنسیتی را مورد کندوکاو قرار داده است برای روشن شدن اذهان عمومی اعلام می دارد:

1. مسئولان دانشگاه به ویژه ریاست محترم دانشگاه همواره حامی و مشوق دانشجویان در امر ازدواج بوده و هیچ مقامی در دانشگاه های جمهوری اسلامی، دانشجو را به انصراف از تحصیل توصیه نمی کند.

2. تفکیک پذیرش نیم سال اول و دوم تحصیلی از ابتدای تاسیس این دانشگاه وجود داشته و در دفترچه های راهنمای انتخاب رشته نیز درج می شود. لذا نه تصمیم شخصی است و نه سلیقه ای.

3. مصاحبه معاونت فرهنگی مبنی بر اخذ مجوز تاسیس دانشگاه از شورای عالی انقلاب فرهنگی به این ترتیب می باشد: «الان مجوز برای دانشگاه های جدید دولتی داده نمی شود و برای دانشگاه های غیردولتی به صورت تفکیک جنسیتی مجوز داده می شود.»

4. درخصوص مکاتبه کانون با وزارت علوم، واضح و بدیهی است که تمامی مکاتبات اداری حوزه معاونت فرهنگی برای اخذ نتیجه در سیستم اداری کشور می بایست با امضای مدیران آن انجام گیرد. در پایان با تشکر از مدیرمسئول محترم روزنامه «شرق» امیدواریم با ایفای نقش موثر رسانه ای جهت بالابردن کرامت و منزلت عزیزان دانشجو و قشر جوان سهیم باشیم.