آرشیو دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۳۵
اقتصادی
۴

انجمن صنایع لبنی در واکنش به مجوز اخیر دولت:موافق گرانی لبنیات نیستیم نمی دانیم چرا این کار را کردند

نایب هیئت مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی ایران گفت: موافق گرانی لبنیات نیستیم، عده ای دیگر تصمیم گرفتند که نمی دانیم چرا این کار را کردند.

محمد فربد در گفتگو با «نسیم» در رابطه با بخشنامه ای مربوط به افزایش 6 درصدی قیمت شیر و لبنیات بیان داشت: هنوز جزئیات این بخشنامه به دست ما نرسیده است و ما نیز از طریق رسانه ها از این تصمیم آگاه شدیم و نمی دانیم که به چه دلیل این تصمیم گرفته شده، به طور معمول نیز در این موارد با اتحادیه مشورت هایی صورت می گرفت که این بار هیچ گونه صحبتی با ما نشده است.

وی ادامه داد: صنعت لبنیات هیچ گونه برنامه ای برای گران کردن محصولات خود تا پایان فروردین 95 نداشته اما به نظر می رسد تصمیماتی در این رابطه اتخاذ شده که نیاز به صحبت و کارشناسی بیشتر دارد.

عضو هیئت مدیره فرآورده های لبنی تصریح کرد: ظرف روزهای آینده و در جلسه هیئت مدیره فرآورده های لبنی این موضوع در دستور کار و بررسی قرار خواهد گرفت تا بر روی بازار مطالعاتی صورت بگیرد و مشخص شود که آیا بازار کشش این افزایش قیمت را خواهد داشت یا خیر.

وی گفت: با توجه به این که سرانه مصرف شیر در کشور پایین آمده باید با دقت بیشتری بر روی افزایش لبنیات و شیر تامل داشت. بنابراین بنده امیدوارم که به جای افزایش قیمت شیر تصمیم و راهکار بهتری اتخاذ شود.