آرشیو دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۳۵
شهرستان ها
۷

استاندار کرمانشاه خواستار تسریع در تکمیل سد شرفشاه سومار شد

استاندار کرمانشاه خواستار شتاب بخشی در روند تکمیل پروژه سد شرفشاه سومار شد.

اسدالله رازانی در جریان بازدید از سد شرفشاه سومار افزود: باید سرعت بهره برداری از این سد را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه نیز با ارائه گزارشی از روند احداث و تکمیل سد شرفشاه سومار گفت: این طرح هم اکنون از پیشرفت فیزیکی 65 درصدی برخوردار است.

کیاست امیریان از آغاز عملیات آبگیری سد شرفشاه سومار تا آبانماه سال آینده خبر داد و اظهار داشت: روند تکمیل این سد با توجه به تخصیص اعتبار در سال جاری شتاب یافته است و هم اکنون ساخت شبکه اصلی انتقال آب از سد به اراضی کشاورزی بان خوشاب و گندمبان با 40 میلیارد ریال اعتبار توسط پیمانکار در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: پیمانکاری احداث تکمیل سد شرفشاه سومار بر عهده جهاد نصر است و به لحاظ تخصیص اعتباری مشکلی نداریم و با تسریع در روند احداث آن این سد تا دو سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی سد شرفشاه از سال 89 آغاز شد و دریاچه سد نیز 420 هکتار با قابلیت ذخیره سازی 131 میلیون مترمکعب پیش بینی شده است اضافه کرد: با بهره برداری از این سد علاوه بر تامین آب مورد نیاز چهار هزار و 800 هکتار اراضی کشاورزی آب مورد نیاز بخش صنعت و همچنین مشکل کمبود آب آشامیدنی منطقه نیز رفع می شود.

مدیرعامل شرکت منطقه ای کرمانشاه با ذکر این مطلب که با تکمیل سد شرفشاه سومار سه مگابایت برق نیز تولید و وارد مدار می شود برآورد اولیه اعتبار این طرح را 740 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای تکمیل سد شرفشاه سومار اضافه شد.

بخش مرزی سومار در 90 کیلومتری شهرستان قصرشیرین واقع شده است.