آرشیو دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۳۵
شهرستان ها
۷

سرما 30 درصد محصول سیب زمینی و خیار جنوب کرمان را از بین برد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: سرد شدن هوا در جنوب کرمان 30 درصد محصول سیب زمینی و خیار تونلی (زمینی) این منطقه را از بین برد.

سیدیعقوب موسوی افزود: در پی کاهش دمای هوا به یک درجه زیر صفر بیشترین خسارت در بخش محصولات کشاورزی به سیب زمینی وارد شده است و در این زمینه کشاورزانی که زمان کشت محصول آنها هفتم مهرماه بوده بیشترین خسارات را دیده اند.

وی گفت: نوع ارقام کشت شده و زمان کاشت محصولات تاثیر زیادی در تخریب محصولات کشاورزی دارد لذا کشاورزانی که در شهریور ماه کاشت را انجام داده اند کمتر خسارت دیده اند.

موسوی افزود: آبیاری در روز، استفاده کمتر از کودهای اوره و نیترات به کاهش خسارت محصول سیب زمینی کمک می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: با توجه به وسعت زیاد منطقه، کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت در هفت شهرستان جنوبی استان هستند.

وی گفت: جنوب کرمان یکی از قطب های کشاورزی کشور می باشد لذا ضرورت ایجاد ایستگاه های بیشتر هواشناسی در این مناطق ضروری است.

موسوی با اشاره به استقرار ایستگاه هواشناسی سیلو در منطقه شهری افزود: این ایستگاه با توجه به موقعیت آن، دمای هوا را دو تا پنج درجه متفاوت از دشت اعلام می کند که باعث خطای محاسبه کشاورزان می شود.

سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب تولید می شود.