آرشیو دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۳۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

ایران در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) به سوگ نشست

در شب سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) شهرهای مشهد، قم، شیراز و سایر شهرهای کشور محافل عزا به پا شد.

به گزارش خبرگزاری ها در شب هشتم ربیع الاول بارگاه ثامن الحجج(ع) سیاه پوش شد و زائران و مجاوران عزادار برای عرض تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) به محضر امام هشتم(ع) مشرف شدند.

در این روز صدای نوحه و گریه از رواق های آستان شمس الشموس به گوش می رسید و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ذکر مصیبت کرده و به مرثیه سرایی و نوحه خوانی مشغول شدند.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز سیاه پوش شده و برنامه های عزاداری در این مکان مقدس برپا و دسته های عزاداری در حالی که پرچم های سیاه بر دست داشته به سوگواری پرداختند.

در بیوت آیات عظام تقلید آیین هایی به همین مناسبت برپا شد و سخنرانان در خصوص زندگانی آن حضرت مطالبی را بیان کردند.

مسجد مقدس جمکران و بارگاه امامزادگان نیز در این شب شاهد برگزاری آیین های عزاداری و سخنرانی با حضور زائران و مجاوران بود.

مسلمانان خارجی مقیم قم هم با برگزاری آیین های سوگواری به شیوه سنتی عشق و علاقه خود را به آن امام همام نشان دادند. همچنین به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) بارگاه شاهچراغ میزبان عاشقانی بود که برای عرض ارادت و تسلیت به آن بارگاه مشرف شده بودند. مجالس عزاداری در این مکان مقدس برپا بود و سخنرانان گوشه هایی از زندگی آن امام همام(ع) را بیان و مداحان در سوگ یازدهمین اختر سپهر امامت مرثیه سرایی کردند. مجالس عزاداری امام حسن عسکری(ع) در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار شد و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در سوگ آن امام(ع) اشک ماتم ریختند.