آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴، شماره ۶۱۱۵
اجتماعی
۴

تلفن تماس: 88769075

سلام ایران

تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان: آقای خسروی عنوان کرده اند که بازنشسته سازمان بازنشستگی هستم. متاسفانه این سازمان چندماه است که حقوق بازنشستگان را با تاخیر پرداخت می کند. اکثر ما اقساط مختلف داریم که باید در سر ماه پرداخت شود و اگر نشود جریمه به آنها تعلق می گیرد.

وام خرید مسکن: آقای صادقی از کرج گفته اند وام 60 میلیونی مسکن که دولت قول پرداختش را داده است باید برای منازل با زیربنای کم در نظر گرفته شود و بهره آن هم کم باشد. بهره این وام 60 میلیونی بسیار زیاد است و باید بابت آن 180 میلیون تومان بازپرداخت شود. با این شرایط مشکل مسکن حل نخواهد شد.

طلب طرح رتبه بندی: مخاطب محترمی از بابل اظهار کرده اند که یک فرهنگی هستم. طرح رتبه بندی ما با تاخیر اجرا شد. احکام ما مربوط به مهر، آبان و آذر است اما بابت آن هیچ پولی به ما نداده اند؛ اما از طرفی مالیات را از حقوق ماه قبل کسر کردند. مسئولان رسیدگی کنند.

فیلتر برای اگزوز خودروها: آقای اکبر عابدی فرموده اند گاز خروجی از اگزوزهای خودروهای سبک و سنگین از مهمترین دلایل آلودگی هوای کلانشهرهاست. اگر اگزوز تمام خودروها به صافی یا فیلتر استاندارد مجهز شوند حجم عظیمی از آلودگی هوای شهرها کاسته خواهد شد.

درخواست توقف خودروی قولنامه ای: آقای میرکمالی اظهار کرده اند مدت سه سال است که خودروی خود را به صورت قولنامه ای به شخصی در نوشهر فروخته ام. با وجود این که بنده سند به نام ایشان نزدم و مدارکی هم به وی نداده ام اما در این مدت با پلاک شخصی من تردد می کند. به ستاد ترخیص و شورای حل اختلاف نیز شکایت کرده ام اما هنوز خودروی من متوقف نشده است.

فروشگاه تعاونی و میادین میوه و تره بار:آقای بلغار در تماس با روزنامه از مسئولان درخواست کرده اند در مناطق فقیرنشین و کم درآمد میادین میوه و تره بار با نرخ دولتی و همچنین فروشگاه های تعاونی تاسیس نمایند تا از میزان فشار اقتصادی به این قشر کاسته شود.

اعطای وام بدون پارتی:آقای محمدعلی فیروزی فرموده اند از ریاست محترم سازمان تامین اجتماعی درخواست می کنیم جهت پرداخت وام به ما مستمری بگیران با حداقل دریافتی که مستاجر و دارای چند سر عائله هستم لازم را مبذول دارند.