آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴، شماره ۶۱۱۵
شوک امروز
۱۲
شوک رسمی

رئیس پلیس ایران عنوان کرد

رسیدگی قضایی و پلیسی به انتشار تصاویر دروازه بان تیم قرمز

پرونده انتشار تصاویر خصوصی فوتبالیست تیم ملی و پرسپولیس روی میز مقام قضایی است.

سردار حسین اشتری فرمانده پلیس ایران در حاشیه همایش «پی جویی موثر و کارآمد جرایم رایانه ای» که صبح دیروز در مقر پلیس فتا برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: این نشست با هدف هماهنگی میان پلیس فتا و قضات مرتبط با فضای مجازی برگزار شد که نتایج خوبی هم در پی داشت. در این نشست تصمیم بر آن شد تا اقدامات لازم برای ارتباط بین طرفین افزایش یافته و هماهنگی ها به روز باشد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک میان ناجا و قوه قضائیه اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت این کارگروه به صورت آنلاین و برخط به جرایم رسیدگی می شود.

سردار اشتری درباره انتشار تصاویر خصوصی سوشا مکانی دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس در فضای مجازی و ادعای این فرد برای ثبت شکایتش در پلیس فتا اظهار کرد: پرونده این فوتبالیست در دادسرای جرایم رایانه ای در حال رسیدگی است و هر تصمیمی از سوی مقام قضایی گرفته شود، ما نیز طبق قانون با آن برخورد کرده و اطلاع رسانی می کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره معاینه فنی اظهار کرد: بارها در این باره به متولیان معاینه فنی تاکید کرده ایم و امیدواریم که خلاهای موجود در این زمینه رفع شود.

اشتری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت «تلگرام» و تصمیم گیری درباره فیلترینگ این شبکه پرطرفدار در کشور اظهار کرد: طبق آمارهای اعلام شده از سوی دستگاه های مربوطه، درصد قابل توجهی از شهروندان در شبکه های اجتماعی عضویت دارند. موضوع تلگرام در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح شده و ما در این زمینه اختلافی با دیگر اعضا نداریم و در مجموع به هر نتیجه ای که این کارگروه برسد، ما عمل کرده و آن را اعلام خواهیم کرد. فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: با توجه به تعطیل شدن یکی از جلسات کارگروه، تصمیم درخصوص تلگرام در جلسات آتی اتخاذ خواهد شد.