آرشیو پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴، شماره ۶۱۱۹
اجتماعی
۴
گزارش خبری

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:تهران در برابر سوانح طبیعی آسیب پذیر است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تهران با یک نم بارانی با ترافیک سنگینی مواجه می شود؛ این در حالی است که اگر حادثه ای رخ دهد برای انجام اموری همچون انتقال مصدومان به مراکز درمانی با مشکل روبه رو خواهیم بود.

اسماعیل نجار درهفتمین کنگره بین المللی دو سالانه سلامت در حوادث و بلایا با اشاره به احتمال بروز زلزله بزرگی در تهران گفت: در صورت وقوع این حادثه، برخی پل ها تخریب می شوند و برخی از ساختمان ها روی مسیرهای ترددی ریزش می کنند که این موضوع سبب بروز مشکلاتی در انتقال مصدومان خواهد شد.

نجار اظهار کرد: البته ما همچنان به سمت وضعیت مطلوب پیش می رویم. وی با اشاره به حادثه خیز بودن کشورمان گفت: افزایش آگاهی جامعه در مواجهه با بلایا و حوادث ضرورت دارد. کشورهای توسعه یافته با افزایش آگاهی و کاهش خطرپذیری میزان خسارت جانی و مالیشان را کاهش دادند. وی توجه به ساخت و سازها در مناطق ایمن را مهم دانست و گفت: نمی توانیم روی گسل ها و مسیل ها ساختمان سازی کنیم و انتظار داشته باشیم هنگام وقوع حادثه ای مثل زلزله، خساراتی نداشته باشیم.

احمد صادقی رئیس سازمان مدیریت بحران تهران نیز در سخنانی با تشریح آمار خسارت و تلفات 10 سال گذشته در جهان، وقوع سوانح طبیعی را مانع مهم بر سر توسعه یافتگی خواند و گفت: قوانینی مناسب می تواند عامل رفع چالش ها در این حوزه شود و باید در قانون جدید مدیریت بحران کشور به این موضوع توجه شود.

وی افزود: مردم محوری در طرح های پیشگیری و آمادگی باید در سیاست ها و برنامه ها مد نظر قرار بگیرد.

وی پایش مستمر و ارزیابی و درک خطر بلایا را ضروری خواند.