آرشیو پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴، شماره ۶۱۱۹
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

اخذ اصل گواهی صادراتی محصولات عرضه شده در بورس

گمرک ایران در بخشنامه ای، اخذ اصل گواهی صادراتی عرضه شده محصول در بورس کالاو انرژی را ابلاغ کرد.گمرک ایران در ابلاغ بخشنامه ای به کلیه گمرکات اجرای کشور اعلام کرد: پیرو بخشنامه موضوع محصولات عرضه شده در بورس (کالاو انرژی) گمرکات اجرایی در زمان اظهار محموله های علاوه بر اخذ اصل گواهی صادراتی عرضه شده در بورس (کالاو انرژی) محموله خریداری شده، نسبت به اخذ اصل اسناد منشا تامین مواد اولیه معتبر (مرتبط با گواهی های مذکور) مورد استفاده در محصول نهایی خریداری شده از بورس که از پالایشگاه ها و پتروشیمی های مرجع نیز اقدام کرده و پس از مستهلک کردن آن ضمیمه اظهارنامه صادراتی مربوطه نگهداری کنند.

تولید ال. پی. جی بیش از 47 درصد افزایش یافت

تولید ال. پی. جی پالایشگاه های کشور در 9 ماه امسال با 47 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به بیش از دو میلیون و 51 هزار متریک تن رسیده است. عبدالحسین ثمری معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران در گفت و گو با شانا با بیان اینکه حجم تولید گاز نیز در بازه زمانی یادشده شاهد افزایش 4 درصدی بوده است، اظهار کرد: در 9 ماه پارسال، 120 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب گاز تولید شده و این مقدار در مدت مشابه امسال به 125 میلیارد و 100 میلیون مترمکعب رسیده است.

رئیس ستاد مدیریت حمل ونقل منصوب شد

وزیر راه و شهرسازی در حکمی مهدی نیکدار را به عنوان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به عنوان زیر مجموعه سازمان راهداری منصوب کرد. عباس آخوندی، در اجرای تصویب نامه مورخ 22 مهرماه امسال هیات وزیران مبنی بر انتقال ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به وزارت راه و شهرسازی، به پیشنهاد رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهدی نیکدار را به عنوان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت منصوب کرد.

دلار بانکی 3015 تومان شد

بانک مرکزی روزگذشته نرخ دلار امریکا را 30 هزار و 159 ریال تعیین کرد.بانک مرکزی نرخ بانکی 39 ارز را روز چهار شنبه اعلام کرد که بر این اساس قیمت14 ارز افزایش و قیمت 24 واحد پولی کاهش داشته است؛ همچنین نرخ یک ارز نیز تغییری نکرد و دلار امریکا به 30 هزار و 159 ریال رسید.