آرشیو پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴، شماره ۶۱۱۹
فرهنگ و هنر
۲۳
سینما

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد:در مجلس ردیف بودجه ای برای حمایت از جشنواره عمار تصویب نشده است

«در سال 94 در ردیف های اصلی، بودجه ای برای کمک به جشنواره عمار در مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است و درخواستی هم تاکنون برای کمک از طرف جشنواره مذکور به صورت رسمی و کتبی وصول نشده است.» این جملات بخشی از صحبت های سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به اظهاراتی است که در یک برنامه تلویزیونی مطرح شد. بیژن نوباوه که هفته گذشته میهمان برنامه «هفت» بود در بخشی از صحبت هایش از عدم پرداخت بودجه یک و نیم میلیاردی جشنواره عمار سخن گفته بود. با این حال آن طور که حسین نوش آبادی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد در مجلس ردیفی به نام حمایت از جشنواره عمار مصوب نشده است.

در پی این اظهارات سخنگو که البته در حیطه اختیارات معاونت پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی نیز هست، در برخی سایت های خبری جدولی منتشر شد که برای اثبات مصوبه مجلس شورای اسلامی برای کمک به جشنواره عمار به آن استناد شده بود. این در حالی است که حسین نوش آبادی می گوید این سند به جشنواره عمار اختصاص ندارد بلکه قسمتی از جدول شماره 17 مربوط به کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی است که نام جشنواره عمار نیز در کنار ده ها موسسه و نهاد فرهنگی، علمی، مذهبی و اقتصادی کمک بگیر غیر دولتی در جزء سوم ردیف جدول شماره 9 ذکر شده است.

به گفته سخنگوی وزارت ارشاد در دولت یازدهم طی سال های 92 و 93 به ترتیب 19 میلیارد و 800 میلیون ریال و پنج میلیارد و 335 میلیون ریال از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره عمار پرداخت شده است.

وی در عین حال می گوید در صورت ابلاغ و تخصیص اعتبار 10 میلیارد ریال سال 94 که در ردیف متفرقه کمک به اشخاص حقوقی در مجلس تصویب شده است، از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شود، این کمک هم بلافاصله پرداخت خواهد شد.