آرشیو پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴، شماره ۶۱۱۹
بین الملل
۲۰

گزیده اخبار

دفتر مرکل تعطیل شد

پلیس آلمان محوطه ساختمانی را که دفتر آنگلامرکل، صدراعظم آلمان در آن قرار دارد به دلیل کشف یک محموله پستی مشکوک مسدود کرد. سفارت سوئیس نیز که در مجاورت این محوطه قرار دارد، مسدود شد. به گزارش ایرنا، به نوشته روزنامه بیلد، پلیس فدرال آلمان که مسئولیت حفاظت از اماکن دولتی از جمله ساختمان صدراعظم این کشور را برعهده دارد در حال بررسی این بسته مشکوک است. جعبه های مشکوک پلاستیکی زردرنگ پستی در مقابل در ورودی ساختمان صدراعظم آلمان گذاشته شده بود.

درهای باز مساجد فرانسه به روی پیروان سایر ادیان

نمایندگان شورای مسلمانان فرانسه در نظر دارند در نخستین سالگرد راهپیمایی مردم فرانسه در محکومیت تروریسم، درهای مساجد را به روی پیروان سایر ادیان باز کنند. به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، اقدام «درهای باز» مساجد قرار است در روزهای آتی و در سالگرد راهپیمایی بزرگ 11 ژانویه (21 دی) مردم پاریس، صورت گیرد.

طرح منع ورود ترامپ در پارلمان انگلیس

پارلمان انگلیس به دنبال درخواست های عمومی و امضای تومار، موضوع جلوگیری از ورود دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا به دلیل اظهارات جنجالی اش درباره لزوم منع ورود مسلمان به امریکا را بررسی می کند. حدود 568 هزار نفر در انگلیس، توماری را در حمایت از جلوگیری از ورود این نامزد جمهوریخواه امریکایی به انگلیس امضا کردند.

حکم اعدام رهبر حزب اسلامی بنگلادش تایید شد

دادگاه عالی بنگلادش حکم اعدام رهبر حزب اسلامی این کشور را به اتهام «اقدام های مستبدانه و ارتکاب جنایت در دوران جنگ استقلال» این کشور تایید کرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سال گذشته میلادی دادگاه ویژه جرایم جنگی در بنگلادش مطیع الرحمان ناظمی، رهبر حزب «جماعه الاسلامی» این کشور را به ارتکاب 16 فقره جرم شامل نسل کشی، قتل، تجاوز و تخریب اموال عمومی متهم کرد.

هلاکت یک افسر صهیونیست

یک روز بعد از عملیات مقاومت لبنان در کشتزارهای اشغالی شبعا، رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در «حادثه ای در یک رزمایش در جنوب فلسطین اشغالی» یک افسر ارتش این رژیم کشته شده است. شبکه المناربه نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی گفت، یک نظامی صهیونیست دیگر نیز زخمی شده است.