آرشیو پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۵۰۱
اقتصاد
۵

خبر

ادغام و مشارکت شرکت های دارویی فرانسه با هلدینگ های بورسی

تسنیم: اولین نشست مشترک شرکت های دارویی فرانسه با هلدینگ های دارویی حاضر در بورس ایران به میزبانی تامین سرمایه نوین برگزار و طی آن ادغام و مشارکت شرکت های دو کشور بررسی شد. به گزارش بورس پرس، در این جلسه شرکت های فرانسوی همچون LEEM، EH، HRA، IPSEN، Pierre Fabre، Sanofi و McGrigor با شرکت و هلدینگ های بزرگ دارویی ایران همچون شفادارو، سرمایه گذاری البرز، برکت، ثامن و لقمان، ملاقات مستقیم داشتند. ولی نادی، مدیرعامل تامین سرمایه نوین، ضمن ابراز خرسندی از وضعیت مساعد موجود پس از رفع تحریم های بین المللی، ظرفیت های صنعت دارو را با توجه به ساختار جمعیتی و هرم سنی ایران بی شمار دانست. به اعتقاد شرکت های فرانسوی حاضر در این جلسه، جذابیت های بالقوه صنعت دارو و بخش سلامت حاکی از تعامل مثبت شرکت های ایرانی و فرانسوی فعال در این بخش در آینده است و با وجود ظرفیت های صنعت دارو و بخش سلامت، علاوه بر بازار 80 میلیون نفری ایران، زمینه مناسبی برای پوشش نیاز کشورهای منطقه، ازجمله عراق، افغانستان و سوریه وجود دارد.

آغاز تسویه سپرده های ثامن الحجج تا 10بهمن

صداوسیما: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار تا 10بهمن تسویه سپرده های مردم در موسسه ثامن الحجج آغاز می شود. محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان، در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب افزود: قرار است ظرف یک ماه حدود 70 درصد سپرده گذاران این موسسه بتوانند سپرده های خود را بگیرند. وی گفت: بانک پارسیان مسئولیت این کار را بر عهده گرفته است.

کارمزد عرضه بنزین 40 درصد افزایش یافت

میزان: مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی ایران از افزایش 40 درصدی کارمزد توزیع بنزین در جایگاه های سوخت در سال 94 خبر داد و گفت: این میزان افزایش، از ابتدای امسال بوده است و به همراه همه معوقات جایگاه داران در بهمن ماه پرداخت خواهد شد.