آرشیو شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۶۷
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

سریال های «حضرت موسی (ع)» و «سلمان فارسی» در اولویت تولید

مدیر مرکز گسترش فیلمنامه نویسی با تاکید براین که صداوسیما هنوز در حال گذار است و نظام تولید فیلمنامه و همچنین تولید فیلم و سریال در این رسانه متحول خواهد شد، از دو پروژه «حضرت موسی (ع)» و «سلمان فارسی» به عنوان سریال های «الف» ویژه ای که در اولویت تولید صداوسیماست، نام برد و در عین حال از آماده سازی نگارش پنج سریال در حوزه دفاع مقدس و همچنین حوزه سرداران شهید دفاع مقدس خبر داد.

امین صدیقی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آماده سازی سریال های نوروزی بیان کرد: حدود شش فیلمنامه خوب در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی و مرکز نمایش سیما برای نوروز 95 در حال نگارش است که از این میان سه سریال برای نوروز آماده خواهد شد. کارهایی هم برای رمضان در حال آماده سازی است. همچنین مجموعه های دیگری برای جدول پخش در طول سال پیش بینی شده است که تنوع موضوعی و ژانری خوبی روی آنتن شبکه ها متناسب با ماموریت شبکه ها دیده شود.

صدیقی در بخش دیگری از گفت وگوی خود از سریال های «الف» ویژه ای که در اولویت صداوسیما برای ساخت است گفت و افزود: نگارش سریال «حضرت موسی (ع)» ادامه دارد. سریال «سلمان فارسی» هم در مرحله نگارش و پژوهش است و فیلمنامه آن زیر نظر داوود میرباقری در حال آماده سازی است که طی یک سال آینده آماده خواهد شد.

وی همچنین از نگارش پنج سریال در حوزه دفاع مقدس و حوزه سرداران شهید دفاع مقدس خبر داد و گفت: در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کارهایی هم در اولویت قرار گرفته است که می توان به سریال «انقلاب دوم» اشاره کرد که فیلمنامه آن آماده است و در آینده نزدیک پیش تولید خود را آغاز می کند.

مدیر مرکز گسترش فیلمنامه نویسی گفت: از سریال هایی که در سال آینده ساخت آنها شروع خواهد شد و فیلمنامه آنها آماده شده است، فیلمنامه مربوط به شهید صیاد شیرازی است که برای سال 95 آماده می شود. همچنین فیلمنامه شهید باکری و شهید بروجردی نیز در حال نگارش است.

صدیقی درباره فیلمنامه شهید تهرانی مقدم نیز یادآور شد: فیلمنامه سریال شهید تهرانی مقدم در مرحله پژوهش است و بزودی وارد مرحله نگارش خواهد شد. این سریال برای سال 96 آماده خواهد شد. همچنین در حوزه های اجتماعی، خانوادگی و طنز نیز فیلمنامه هایی در دستور کار مرکز گسترش فیلمنامه نویسی قرار دارد.