آرشیو شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۶۷
سلامت
۱۲
صد سالگی

شغل خوب و طول عمر زیاد

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است، به گونه ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می توانند به صد سالگی برسند. ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می کنیم.

بدون شک، شغل خوب یعنی داشتن یک زندگی آرام و فارغ از استرس مالی. بد نیست بدانید، براساس بررسی محققان نروژی، افرادی که از سلامت شغلی برخوردارند و در یک شغل ثابت مشغول کارند؛ بدون این که ترس از اخراج بی دلیل و غیرمترقبه داشته باشند، 9 تا 11سال بیشتر از افرادی عمر می کنند که امنیت شغلی ندارند یا دوران طولانی بیکاری را تجربه می کنند. البته این موضوع بیشتر در باره آقایان صادق است، چرا که به گفته این متخصصان، خانم هایی که مسئولیت مالی خانواده روی دوششان نیست، بعد از ترک کار کمتر آسیب می بینند و به مرور زمان با این اتفاق کنار می آیند.

در این میان گاهی استرس ناشی از اخراج و بیکاری به حدی زیاد می شود که زمینه بروز افسردگی و حتی سکته را تا 30درصد افزایش می دهد. گاهی اوقات این استرس مانع از موفقیت در مصاحبه های شغلی خواهد شد در حالی که فرد از توانایی های لازم برخوردار است. فراموش نکنید پنج دقیقه اول و آخر مصاحبه مهم ترین بخش های یک گفت وگوی کاری محسوب می شوند. بنابراین نباید این فرصت طلایی را از دست بدهید.

همچنین تکان دادن پاها، لمس اعضای صورت مثل چانه و پیشانی، به هم فشردن دست ها، تایید کردن مکرر با تکان دادن سر، خیره شدن به طرف مقابل، قورت دادن آب دهان قبل از اتمام جمله ها و لبخندهای مصنوعی از جمله اشتباهات بارزی است که افراد هنگام مصاحبه کاری مرتکب می شوند. شما با این رفتارها به صراحت اعلام می کنید که گزینه مناسبی برای استخدام نیستید.