آرشیو شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۴
اقتصادی
۴

وزیر نیرو: تراز آب دریاچه ارومیه تثبیت شد

وزیر نیرو گفت: با جلوگیری از ساخت چهارسد و رهاسازی 110 میلیون مترمکعب آب، موفق به تثبیت تراز آب دریاچه ارومیه شدیم.

به گزارش فارس، حمید چیت چیان در یک برنامه تلویزیونی درباره وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: با جلوگیری از ساخت چهار سد در حوضه دریاچه ارومیه و رهاسازی آب از سدهای موجود در حوضه این دریاچه و رهاسازی 110 میلیون مترمکعب آب از سد شهید کاظمی، موفق به تثبیت تراز آب در دریاچه شدیم و پیش بینی می کنیم تا سال 1402 وضعیت دریاچه ارومیه به حد تعادل اکولوژیک برسد.

وی با بیان این مطلب که از 609 دشت کشور بیش از نیمی از آنها با بیلان منفی منابع آب مواجه هستند، اظهار داشت: اینها 350 دریاچه ارومیه هستند که در زیرزمین قرار دارند و دیده نمی شوند.

وی درباره وضعیت صنعت برق کشور گفت: در بخش برق 90 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت برق در داخل تامین می شود و تنها 10 درصد نیاز به خارجی ها داریم.

وزیر نیرو از طرح فاضلاب تهران به عنوان بزرگ ترین طرح زیست محیطی کشور یاد کرد و افزود: این طرح که در دو هفته گذشته بزرگ ترین جایزه بین المللی بنیاد جهانی انرژی را نصیب کشور کرد، تا پایان برنامه ششم توسعه به اتمام خواهد رسید.

چیت چیان آنگاه با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات از همراهی بسیار خوب مجلس شورای اسلامی با وزارت نیرو سخن گفت و در ادامه افزود: اگر مجلس و دولت با هم تفاهم داشته باشند این توفیق را خواهند داشت تا در پیشبرد اهداف کشور موفقیت های بزرگی را کسب کنند.