آرشیو شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۴
اخبار کشور
۱۰

حجت الاسلام قرائتی: مشهور بودن دلیلی برای تایید صلاحیت افراد نمی شود

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: مشهور بودن دلیلی برای تایید صلاحیت افراد نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم پس از بیان داستان طالوت و جالوت، به تبیین پیام های این داستان پرداخت و خاطرنشان کرد: اینکه امام خمینی(ره) فرمانده کل قوا بودند و امروزه رهبر معظم انقلاب این مسئولیت را بر عهده دارند، تنها برای زمان ما نیست، بلکه در زمان طالوت نیز مردم آن زمان برای جنگیدن با دشمن به پیامبر آن زمان مراجعه کردند و درخواست تعیین فرمانده را داشتن و در این داستان پیامبر، فرمانده را انتخاب کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اهمیت مسئله رهبری در جامعه اظهار داشت: در سوره جمعه افرادی را که در هنگام قرائت خطبه های نماز جمعه توسط پیامبر(ص)، آن حضرت را تنها گذاشتند و به تجارت پرداختند را مورد مذمت قرار می دهد و این نشان دهنده آن است که تنها گذاشتن رهبر بدتر از تنها گذاشتن نماز است.

وی با اشاره به شبهه ای از وهابیت تصریح کرد: وهابی هایی که می گویند قرآنی هستند، اگر تابوت و صندوق موسی و هارون عزیز بود، آیا اینکه اگر نسل پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) در ضریحی باشد، آیا عزیز نیست؟

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه گزینش ها باید رد نیز داشته باشند، گفت: در انتخابات اگر کسی در بین مردم مشهور بود، دلیلی بر تایید صلاحیت او نمی شود و به دلیل مشهوریت نمی توان کسی را تایید کرد، چرا که فرد باید تخصص و تعهد داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: قرآن در داستان طالوت می فرماید که چون داوود، رهبر کفر را کشت، خدا در برابر این کارش به او علم، حکمت و حکومت عطا کرد؛ حضرت علی(ع) در خندق قهرمان کفر را کشت، پس علم، حکمت و حکومت حق امیرمومنان است.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن با انقلابی ماندن متفاوت است، اظهار داشت: انقلاب هم ریزش و هم رویش دارد؛ اکنون در قم افرادی از بیش از 80 کشور تحصیل می کنند و قم مادر انقلاب، مرجع ساز و مرجع خیز است و بد است که در قم 44 هزار نفر بی سواد زیر 42 سال باشد و این در صورتی است که یک نفر هم در قم نباید بی سواد باشد.