آرشیو شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سازمان هواشناسی خبر داد

ورود سامانه بارشی به کشور

از بعد از ظهرامروز ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور، سبب بارش برف و باران و وزش باد در این نواحی می شود.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی، این سامانه از اواخر امروز دامنه های جنوبی البرز و فردا با تشدید فعالیت، علاوه بر نواحی ذکر شده، برخی نقاط جنوب غرب، مرکز و از بعد از ظهر فردا به طور پراکنده برخی نقاط شمال شرق را دربرمی گیرد.

فردا با نفوذ توده هوای سرد ضمن کاهش دما در نیمه شمالی کشور، وزش باد شدید شمالی و بارش در سواحل دریای خزر نیز آغاز می شود. این سامانه دوشنبه همچنان در نواحی ذکر شده فعال بوده و سه شنبه به تدریج از میزان ابرناکی در غرب کاسته می شود. این سامانه همچنین دامنه های البرز، بخش هایی از مرکز، سواحل شمالی و شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا روزهای پایانی هفته تداوم دارد که این کاهش دما در سواحل شمالی و شمال شرق بین 10 تا 15 درجه و در سایر مناطق بین 6 تا 10 درجه پیش بینی می شود.

بر این اساس بعدازظهر امروز و اوایل شب بارش باران و برف در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و در اواخر وقت در استان های البرز، تهران، قزوین و به صورت پراکنده در استان های همدان، مرکزی، زنجان و شمال خوزستان پیش بینی می شود.

برای فردا بارش باران و برف در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان، به صورت پراکنده در قم و اصفهان و بارش باران در استان های گیلان، مازندران به تدریج در گلستان و اواخر وقت در خراسان شمالی که بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود پیش بینی می شود. همچنین برای خوزستان، شمال فارس و شمال بوشهر رگبار و رعدوبرق پیش بینی می شود. دریای خزر نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.