آرشیو شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۳۴۵۹
جهان
۶

خبر کوتاه

سکوت آیت الله

به نقل از پایگاه خبری معلومه عراق، سید احمد صافی، نماینده آیت الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالی قدر شیعیان عراق در خطبه های روز گذشته نماز جمعه کربلااعلام کرد: سابق بر این روال اینگونه بود که در خطبه دوم نماز جمعه رویکردها و موضعگیری های هفتگی مرجعیت دینی عراق اعلام می شد اما این امر موقتا متوقف شده است.

حکم به نفع آسانژ

یک کار گروه سازمان ملل برای رسیدگی به بازداشت های خودسرانه وابسته به شورای حقوق بشر این سازمان، رای خود درباره شکایت آسانژ علیه دولت های بریتانیا و سوئد را منتشر کرد. جولین آسانژ در ژوئن سال 2012 برای جلوگیری از اجرای حکم استرداد به سوئد، وارد سفارتخانه اکوادور در لندن شد و توانست از آن کشور پناهندگی بگیرد. آسانژ از دولت های بریتانیا و سوئدخواسته است که دست از تعقیب وی بردارند. گروه کاری سازمان ملل نیز شرایط آسانژ را مصداق سلب خودسرانه آزادی توسط دولت های بریتانیا و سوئد دانسته و اعلام کرده است این وضعیت باید فورا خاتمه یابد.

بازدید از شرق اوکراین

ولادیمیر یلچنکو، سفیر اوکراین در سازمان ملل متحد خواستار بازدید اعضای شورای امنیت از مناطق جنگ زده شرق این کشور در ماه های آینده شد. وی در جمع خبرنگاران گفت: این سفر به منطقه دونتسک احتمالاتابستان انجام می شود.

آزادی خبرنگار فلسطینی

پس از واکنش نهادهای بین المللی حقوق بشر به وخامت شرایط جسمی محمد قیق، خبرنگار اسیر فلسطینی، رژیم صهیونیستی مجبور شد به بازداشت اداری این اسیر که از 70 روز قبل دست به اعتصاب غذا زده بود، پایان دهد.