آرشیو یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۵۱۵
روزنامه فردا
۲۰
آچارکشی

واسه ما اعتراضه واسه مسئولان جوک

خب بچه های گلم، امروز داستان غیرآموزنده ای برایتان تعریف می کنم. در سال های خیلی دور نه که بیندازیم گردن احمدی نژاد، بلکه در همین چندماه پیش که دولت خودمان بود، از این طرف مردم از گرانی خودروهای مونتاژ داخلی صداشان درآمده بود و صداشان به جایی نمی رسید، از آن طرف مردم دستشان به ماشین خارجی نمی رسید و بابت کیفیت خودروهای داخلی هم که دستشان به جایی بند نبود. بعد چی کار کردند؟ هیچی، یک کمپین راه انداختند که «خودرو داخلی نخریم» بعد چی شد؟ آهان می رسیم به پاراگراف بعد؛

مردم توی افق

وقتی مردم این طوری گفتند، فکر کردند الان دولت که مردمی است می آید و از مردم تقدیر و تشکر می کند و می گوید از فردا به هر کی پیکان دارد یک لامبورگینی می دهد. مردم توی همین فکر و خیال بودند که یکهویی و کاملابی هوا وزیر صنعت آمد و گفت: هر کی توی کمپین تحریم خرید خودرو داخلی است، «خائن» و «ضدانقلاب» است. مردم را می گویی؟ نگاه کردند دیدند هوووو وه همه از دم خائن. به همین دلیل به دولت گفتند داشتیم؟ بعد دیدند داشتیم، به همین مناسبت دسته جمعی رفتند توی افق گم شدند.

استخوان دولت لای زخم مردم

بعد چی شد؟ هیچی دیگر. فرداش نه پس فرداش، مردم که منتظر بودند فامیل های وزیر بیایند پادرمیانی کنند، یکهویی و ناغافل داماد وزیر نمک را ریخت دقیقا روی زخم مردم و به یک خبرنگار چهارتا «به تو چه؟» و چهارتا «غلط کردی...» و «چرت وپرت نگو...» گفت و آب پاکی را ریخت روی دست مردم.

نه خانی آمده نه خانی رفته

بعدش چی شد بچه های گلم؟ انگارنه انگار. اصلاانگار نه پیکانی آمده، نه پیکانی رفته. نه خودروها بهتر شدند نه ارزان تر. مردم چی کار کردند؟ هیچی.

اعتراض خنده دار

خلاصه به آخر قصه رسیدیم که کلاغه به خونه ش نرسید چون خودرویی که ثبت نام کرده بود موتورش جلو کمپانی آمده بود پایین. اما از آنجا که ایرانی ها طبع شوخ دارند و سریع فراموش می کنند، وزیر مربوطه که تا این لحظه از توهین به مردم عذرخواهی نکرده بود، سر شوخی را باز کرد و گفت: «باید چهره خودرو کشور اصلاح شود تا علیه ما جوک نسازند». می بینید؟ کمپین اعتراض به کیفیت خودروهای داخلی برای ما اعتراض است، برای مسئولان جوک است. پایان.