آرشیو یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۴
سیاسی
۲

رئیس جمهور: نقش مجلس در توسعه کشور برجسته است

رئیس جمهور در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی شدن راه آهن تهران مشهد، هماهنگی قوا و نهادها را برای سرعت بخشیدن به روند توسعه کشور ضروری دانست و تاکید کرد: باید «برجام 2» را برای توسعه کشور آغاز کنیم.

به گزارش سایت ریاست جمهوری، حسن روحانی در این مراسم با بیان این که فضای کشور برای حرکتی سریع به سمت توسعه و اشتغالزایی جوانان فراهم شده است، گفت: شرط آن وحدت، همدلی، همزبانی، جهاد، فداکاری، حضور در صحنه و اتحاد همه قوا خواهد بود. روحانی با بیان این که مجلس خبرگان رهبری مهم ترین نهاد حکومتی بوده و مجلس شورای اسلامی نیز از لحاظ قانونگذاری و ایفای نقش در توسعه، اخلاق، مادیات و معنویت کشور حائز اهمیت است، اظهار کرد: هر چه نمایندگان عالم تر، با تجربه تر و کاردان تر در کنار دولت و قوه قضاییه و تحت رهبری های مقام معظم رهبری باشند به نفع ملت ایران خواهد بود. رئیس جمهور با اشاره به استعدادهای فراوان داخلی برای توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد: هر چه هماهنگی بین دستگاه های کشور و نیروهای مسلح افزایش یابد، سرعت رسیدن به اهداف نیز بیشتر خواهد شد.

روحانی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: مشهد یکی از مراکز اصلی حرکت و توفان انقلاب در سال های 56 و 57 بود و مقام معظم رهبری، آیت الله واعظ طبسی و شهید هاشمی نژاد از ارکان آغاز و هدایت انقلاب در مشهد بودند. رئیس جمهور تصریح کرد: مردم ایران همچنان بعد از 37 سال مسیر انقلاب و راه امام را بخوبی حفظ کرده اند و با بیعت با خلف صالح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، همان راه را ادامه می دهند.