آرشیو یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۴۵
بین الملل
۱۶

دو خط خبر

پنتاگون 198 عکس از زندانیان عراقی و افغان بین سال های 2003 تا 2006 میلادی را که توسط نیروهای امریکایی مورد شکنجه قرار گرفته بودند و با آنها بدرفتاری شده بود منتشر کرد. بیشتر عکس ها، تصاویری از اندام بازداشت شدگانی است که در آنها سوختگی، بریدگی، ورم و آماس دیده می شود.

هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق امریکا در سفر به روسیه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد و گفت: اعتماد متقابل میان روسیه و امریکا از بین رفته و رویارویی جای همکاری دوجانبه را گرفته است. وی افزود: بسیاری از تحلیلگران بر سر این مساله که جنگ سرد جدیدی میان امریکا و روسیه آغاز شده اتفاق نظر دارند.

«اعزاز احمد چودری»، قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان که اخیرا به امریکا سفر کرده بود، با اشاره به پیمان همکاری امریکا و هند در زمینه برنامه های هسته ای غیرنظامی گفت: پاکستان نیز خواهان امضای چنین پیمانی با امریکا است.چند ماه پیش برخی رسانه های امریکایی نوشتند، امریکا قصد کاهش توان هسته ای نظامی پاکستان را دارد.

وزارت کشور تونس از انهدام سه گروهک تروریستی در استان «المنستیر» واقع در شرق تونس خبر داد. در جریان تحقیقات امنیتی که یگان های پلیس در استان المنستیر انجام دادند، 17 تروریست که برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی برنامه ریزی می کردند و فعالیت ها و منطقه مسکونی شان را شناسایی کرده بودند بازداشت شدند.

هزاران نفر از ساکنان مناطق مختلف بحرین با برگزاری تظاهرات در آستانه پنجمین سالگرد انقلاب 14 فوریه 2011 بر خواسته های خود مبنی بر لزوم تحقق دموکراسی تاکید کردند. به گزارش پایگاه خبری العهد، این تظاهرات که پس از برگزاری نماز جمعه در شهر الدراز برگزار شد.