آرشیو یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۴
ایران
۱۱

عصبانیت وزیر از خدمات بیمارستان قائم مشهد

خدمات رسانی نامطلوب و ناقص بیمارستان قائم(عج) مشهد مقدس به گونه ای عصبانیت وزیر بهداشت را برانگیخت که وی پس از مشاهده اوضاع بیمارستان به حالت قهر آن را ترک کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان قائم مشهد، ضمن انتقاد شدید از اوضاع خدمات رسانی و کمبودهای این بیمارستان اظهار کرد: متاسفانه خدماتی که در بیمارستان ارائه می شد، اصلاخوب نبود و کاستی های بسیاری درخصوص کمبود پزشک متخصص در شیفت شب وجود داشت.

وی با انتقاد و اظهار تعجب نسبت به اوضاع سرویس های بهداشتی بیمارستان تصریح کرد: من در این بیمارستان حتی یک نفر نورولوژیست مشاهده نکردم و اینها به دلیل عملکرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و معاون آموزشی این دانشگاه است و من از این موضوع نمی گذرم. وزیر بهداشت قبل از ترک بیمارستان قائم مشهد گفت: مسئولان این استان برای ساخت بیمارستان در مشهد بهانه آوردند و طی این سال ها در حق این شهر خیلی ظلم شده است.

به گفته هاشمی متاسفانه بعد از انقلاب اسلامی تا امروز جز دو یا سه مورد، بیمارستانی در مشهد اضافه نشده، درحالی که جمعیت چندین برابر افزایش یافته و با توجه به فرصت هایی که برای زیارت حرم مطهر رضوی فراهم شده، تعداد زائران نیز با افزایش بسیاری همراه بوده است.

وزیر بهداشت با بیان این که تعداد تخت بیمارستانی در مشهد خیلی کم است، تصریح کرد: متاسفانه تلاش ما در زمینه رفع این کمبود بی نتیجه بوده، زیرا راه درآمد دولت، تنها از دو شیوه نفت و مالیات است که به دلیل افت قیمت نفت و شرایط رکود، درآمد چندانی اکنون از این بخش ها به دست نمی آید.