آرشیو یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۳۴۶۰
ورزش
۱۵

جهان

وزیر ورزش برزیل: المپیک به خاطر «زیکا» لغو نمی شود

فان خال: بردن چلسی شانس قهرمانی ما را افزایش می دهد

هیدینک: شرایط منچستریونایتد بهتر از ما است

مانوئل پیگرینی، سرمربی شیلیایی منچسترسیتی نام سمیرنصری، هافبک سرشناس فرانسوی تیمش را از لیگ قهرمانان اروپا حذف کرد.

هایل گبرسلاسی، دونده استقامت اتیوپیایی به دوندگان و ورزشکاران المپیک ریو 2016 توصیه کرد که خود را به هوای مرطوب عادت دهند تا در مسابقات دچار مشکل نشوند.

روسیه به احتمال زیاد یکی از سهمیه های و ز نه بر د ار ی خود در مسابقات المپیک تابستانی ریو را از دست خواهد داد. بر اساس قوانین ضد دوپینگ فدراسیون جهانی و ز نه بر د ار ی، هیات اجرایی این فدراسیون در صورت مثبت شدن دوپینگ چهار و ز نه بر د ار یک کشور می تواند یک سهمیه المپیک را از آن کشور بگیرد. در صورتی که تعداد موارد دوپینگ، شش مورد یا بیشتر باشد، فدراسیون حق گرفتن دو سهمیه را دارد.

ادر لوسیانو ادینیو، فوتبالیست خوشنام برزیلی هشت سال در ایران بازی کرد و توانست آقای گل لیگ ایران نیز شود. او در دو تیم مس کرمان و تراکتورسازی در فوتبال ایران بازی کرد و توانست خاطرات خوبی از خود به جای بگذارد. او اکنون در لیگ برزیل بازی می کند و تصمیم گرفته است تا سال های پایانی فوتبالی خود را در لیگ برزیل سپری کند. ادینیو از خاطرات و تجارب فوتبالی خودش در ایران با ساکرنت برزیلی صحبت کرده است.

کنفدراسیون فوتبال آفریقا که بیشترین تعداد عضو را دارد، حمایت کامل خود از شیخ سلمان بحرینی در انتخابات ریاست فیفا را رسما اعلام کرد. این انتخابات قرار است که در ماه فوریه برگزار شود تا جانشین بلاتر انتخاب شود.

رسانه های انگلیسی اعلام کردند ژوزه مورینیو سرمربی پیشین چلسی در انتقال های بزرگ اخیر در لیگ چین دست دارد.