آرشیو یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۴
ورزش
۱۴

کفاشیان: اگر مشکل منم، کنار می روم

پایان مهلت قانونی ریاست فدراسیون فوتبال درحالی به باز شدن زخم کهنه اختلاف این فدراسیون و وزارت ورزش منجر شده است که رئیس فدراسیون فوتبال دیروز تصریح کرد؛ چنانچه مشکل اوست، کنار می رود.

مدیران کنونی وزارت ورزش و جوانان مثل اسلاف خویش با تیم مدیریتی فدراسیون فوتبال و شخص علی کفاشیان اختلاف نظر جدی دارند و این نکته را در دو سال اخیر و در مقاطع مختلف با رفتار و گفتارشان علنی کرده اند. این بار پایان مهلت قانونی ریاست کفاشیان در فدراسیون فوتبال و تعویق دو ماهه مجمع انتخابات این فدراسیون باعث شده اظهارات ضد و نقیضی در این خصوص مطرح شود. درحالی که در روزهای گذشته نصرالله سجادی، معاون ورزش قهرمانی وزیر از لزوم معرفی سرپرست برای این فدراسیون خبر داده بود، محمود گودرزی وزیر ورزش قدری موضع معاونش را تعدیل کرده و بر لزوم اجرای قانون در این خصوص تاکید کرد.

این شرایط باعث شد تا علی کفاشیان دیروز در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی فوتسال امید جهت حضور در ر قا بت های قهرمانی آسیا در پاسخ به این سوال که اگر وزیر از شما بخواهد در انتخابات شرکت نکنید، موضع تان چیست، گفت: اگر وزیر ورزش و جوانان بخواهد از انتخابات کنار می کشم و زمان ثبت نا م شرکت نخواهم کرد.

او در پاسخ به این پرسش ایسنا مبنی بر این که وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده که فدراسیون فو تبا ل باید با سرپرست اداره شود، خاطرنشان کرد: وزیر ورزش و جوانان این پیشنهاد را داده است، اما این را هم گفته که باید مقررات و قوانین رعایت شود.

آن چیزی که برای ما مهم و حائزاهمیت است، این که فو تبا ل مان صدمه نخورد. وزیر ورزش و جوانان صحبت خوبی را مطرح کرده و گفته اند که شاید حتی از مراجع قانونی سوال کنیم و به نظر من کار خوبی است، زیرا هرچه قانون بگوید، باید اجرایی شود. ما تابع قوانین هستیم.

کفاشیان ا دا مه داد: این خلاف مقررات است که فدراسیون با سرپرست اداره شود. اگر من امروز کنار بکشم، نایب رئیس جای من را می گیرد. اگر واقعا مشکل من هستم، به من بگویید که کاندیدا نشوم، من هم نمی شوم. اگر به من بگویند که کاندیدا نشو، مطمئنا این کار را انجام نمی دهم، اما تا این لحظه تصمیم من این است که کاندیدا شوم. مساله سرپرستی در اساسنامه ما دیده نشده است.