آرشیو یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۴
صفحه آخر
۱۶

آشپزخانه نامرتب چاقتان می کند

دانشمندان می گویند محیط در هم ریخته و نامرتب و شلوغ در افزایش وزن بدن نقش دارد، اگر آشپزخانه کثیف و نامرتب است احتمال این که به غذاهای پرکالری هجوم ببرید، بیشتر می شود که این خود تناسب اندام و سلامتی را در معرض خطر قرار می دهد.

به گزارش بی.بی.سی، پژوهشگران دانشگاه کورنل، 101 دانشجوی دختر را به دو گروه تقسیم کردند، یک گروه را به آشپزخانه نامرتب و پر از ظرف کثیف فرستادند و یک گروه را به آشپزخانه تمیز و مرتب.

علاوه بر این از آنها خواسته شد یادداشت کنند چه مواقعی احساس می کردند همه چیز تحت کنترل و نظم است یا سررشته کار از دستشان در رفته و همه چیز به هم ریخته است.

آنها که به آشپزخانه کثیف رفته بودند و احساس می کردند رشته کار از دستشان در رفته دو برابر آنها که در آشپزخانه تمیز و مرتب اوضاع را تحت کنترل می دیدند، بیسکویت خورده بودند.

دکتر لنی وارتانیان از نویسندگان این تحقیق می گوید: «محیط به هم ریخته و نامرتب و احساس این که هیچ چیز تحت کنترل نیست برای تغذیه سالم مضر است.

چنین اوضاعی انگار باعث می شود که فرد به خود بگوید همه چیز درست نیست پس چرا من باید درست باشم؟ به نظر من در مورد مردها هم همین طور است.»