آرشیو دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۶
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

محمدحسین نیرومند: مسئولان جشنواره فجر، سقف آرزوی سینمای ایران را پایین می آورند

یک کارشناس فرهنگی معتقد است که نمایش تعداد زیادی از فیلم های نازل و ضعیف در جشنواره فیلم فجر باعث پایین آمدن سقف آرزوهای سینمای ایران می شود.

محمدحسین نیرومند رئیس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفت وگو با کیهان تصریح کرد: نمایش تعداد زیادی آثار بدون داستان و خسته کننده در جشنواره فیلم فجر، ظلم به سینمای ایران است. وقتی چنین فضای بزرگی با جمعیت بالای مخاطب در اختیار فیلمسازانی قرار می گیرد که ابتدایی ترین اصول سینما را نمی دانند و از استانداردها خیلی دور هستند، سقف آرزوی سینما پایین می آید. کیفیت خیلی از آثار پایین است و نباید در جشنواره حضور پیدا می کردند. این مسئله خودش به سینما ضربه می زند.

وی همچنین درباره برگزاری این دوره از جشنواره فیلم فجر هم اظهار داشت: نحوه برگزاری و اجرای جشنواره امسال نسبت به سال های گذشته مشکلات بیشتری داشت و تجربیات صورت گرفته در اجرای جشنواره چندان مطلوب نبوده است. اینکه نمایش فیلم تا ساعت 4 صبح طول می کشد کار غلطی است. همچنین به نظر می رسد که تعداد کارت های صادر شده نیز بیش از ظرفیت موجود است و سالن خیلی شلوغ می شود و در برخی سانس ها ورود به داخل سینما و تماشای فیلم با دشواری همراه است.