آرشیو سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۷
صفحه آخر
۱۲

شاه عربستان حمایت از جنایتکاران تکفیری را دفاع از مسلمانان خواند!

«ملک سلمان» در اظهاراتی مضحک، حمایت های عربستان از تروریست ها در کشورهای مختلف را دفاع از مسلمانان خواند!

عربستان در سال های اخیر با حمایت از تروریست ها، منطقه را به آشوب کشانده و صدها هزار نفر از مردم بیگناه سوریه، عراق و یمن را قتل عام کرده است. حمایت های عربستان از تروریست ها آنچنان علنی است که حتی متحدین غربی این کشور به صورت تلویحی به آن معترف هستند.

اما با این وجود مقامات عربستان برای فریب افکار عمومی همواره به مناسبت های مختلف سعی در کتمان این حقیقت را دارند. پادشاه عربستان در تازه ترین سخنان خود دخالت های نظامی مستقیم و غیرمستقیم کشورش در مناطق مختلف از جمله یمن، سوریه و عراق را دفاع از همه مسلمانان و کشورهای آنها خواند!

به گزارش تسنیم، «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی در سخنرانی خود در جمع شماری از ادبا و فرهنگیان شرکت کننده در جشنواره جنادریه گفت: «عربستان با اعراب و مسلمانان در سراسر جهان برای دفاع از کشورهایشان همکاری می کند و حق دارد از خودش دفاع کند.»

وی افزود: «این سرزمین شما، سرزمین اعراب و مسلمانان است.ما همانطور که پافشاری می کنیم که منطقه ما از امنیت و صلح برخوردار باشد، حق داریم از خودمان- بدون دخالت در امور دیگران- دفاع کنیم. از دیگران می خواهیم که در امور داخلی ما دخالت نکنند. بنابراین بار دیگر می گویم و تکرار می کنم که ما از سرزمین مسلمانان دفاع می کنیم.»

عربستان به طور علنی حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی خود از تروریست هایی را که علیه دولت و مردم سوریه می جنگند، اعلام کرده است. براساس برخی گزارش ها، تاکنون بیش از 250 هزار نفر در سوریه کشته شده و چند میلیون نفر از مردم این کشور آواره شده اند. عربستان از 10 ماه پیش به یمن حمله کرده و بیش از 700 نفر را شهید و 16 هزار تن را زخمی کرده است.

سلمان و دیگر سران آل سعود در حالی صحبت از بی طرفی می کنند که دست شان طی سال های اخیر به خون بسیاری از مردم بیگناه در پاکستان، یمن، عراق، سوریه، لبنان و لیبی آلوده شده است و هر روز که می گذرد بر دامنه جنایات خود می افزایند.