آرشیو چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۸
ورزشی - اخبار کشور
۹

لایروبی رودخانه مرزی اترک با همکاری ایران و ترکمنستان

مرزبان دولت جمهوری اسلامی در منطقه اترک از انجام لایروبی و کناره بندی رودخانه مرزی اترک با همکاری مشترک ایران و ترکمنستان خبر داد.

سرهنگ علی احمدزاده به خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در بازدید هیئتی از کارشناسان فنی (افسران ژئو دز) و امور آب دو کشور در منطقه اترک خاک ترکمنستان، در مورد اجرای طرح لایروبی و کناره بندی رودخانه مرزی اترک توافق شد.

وی گفت: براساس این تفاهم مقرر شد، طرف ترکمنستانی پروفیل طولی و عرضی و حجم عملیات و همچنین وضعیت طرح نسبت به مسیر اصلی پروتکل در سیستم کراسفسکی (فرمول محاسباتی) را در مدت هفت روز به طرف ایرانی ارائه دهد.

احمدزاده اضافه کرد: پس از تحویل طرح توسط طرف ترکمنستانی، طرف ایرانی ظرف مدت 20 روز باید این طرح را بررسی و پاسخ لازم را به طرف ترکمنستانی بدهد.

وی، تهیه طرح ساختمان علائم مرزی آبی (پلتفرم و بدنه میله) به همراه برآورد هزینه ساخت توسط طرف ایرانی و تحویل به کشور ترکمنستان و انجام عملیات تعیین دقیق خط مرز دولتی از علائم مرزی را از دیگر تفاهم های انجام شده درنشست مشترک دو هیئت اعلام کرد.

مرزبان دولت جمهوری اسلامی در منطقه اترک، خاطرنشان کرد: صورتجلسه این ملاقات مهم دیپلماتیک به دو زبان فارسی و روسی تنظیم و بین دو طرف مبادله شد.

هنگ مرزی اترک در استان گلستان مسئولیت حراست از مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران با ترکمنستان به طول 348 کیلومتر را در محدوده شهرستان های گمیشان، آق قلا، گنبدکاووس ومراوه تپه برعهده دارد و مرزبانی درجه یک محسوب می شود.