آرشیو شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۹
شهرستان ها
۷

اختصاص 12 هزار میلیارد ریال برای شبکه های آبیاری دهلران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام از هزینه اعتباری بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال در شبکه های فرعی آبیاری عین خوش، فکه و دشت عباس دهلران خبر داد.

سید اسکندر صیدایی با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان دهلران در استان ایلام بسترهای توسعه ای، منابع آب و خاک و اراضی مستعد کشاورزی و سرمایه های انسانی این شهرستان مرزی گفت: با توجه به این موضوعات باید برنامه ریزی مناسبی در جهت توسعه بیشتر شهرستان انجام شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های دولت در شبکه های عین خوش، فکه و دشت عباس افزود: بیش 12 هزار میلیارد ریال در این بخش به کار گرفته شده و شبکه های اصلی منابع آب شهرستان تکمیل شده که منجر به تحول کشاورزی منطقه می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام یادآور شد: جهاد کشاورزی نیز در شبکه های 2 و 3 و 4 فعالیت خود را در فاز های مختلف پروژه های این شهرستان و آبرسانی به اراضی در حال اجرا دارد.

صیدایی ابراز امیدواری کرد با تزریق منابع مالی خوبی که در سطح ملی و استانی برای این پروژه ها پیش بینی شده شاهد عملیاتی شدن و اثرگذاری این پروژ ه ها در شهرستان و استان باشیم.وی به طرح احیای 50 هزار هکتار دشت های عباس، عین خوش و فکه در دهلران اشاره و تاکید کرد: این طرح نقش مهمی در اشتغال، درآمد زایی، افزایش تولید و توسعه پایدار در منطقه دارد که پیگیری می شود تا منابع ملی و استانی این پروژه ها نیز افزایش یابد.رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این بازدید گفت: در راستای اجرای فعالیت های آب و خاک دولت در شهرستان دهلران با توجه به ظرفیت های آن سرمایه گذاری های کلانی انجام داده است.عبدالرضا بازدار افزود: شهرستان مرزی دهلران تنها شهرستانی است که از 2 پروژه ملی تامین اعتبار می شود. وی اضافه کرد: برای 60 هزار هکتار شبکه های فرعی این شهرستان اعتباری بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال هزینه می شود.