آرشیو شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۹
شهرستان ها
۷

مدیرکل امور شهری خوزستان: پرونده 7 شهرداری در تخلفات اداری در حال بررسی است

مدیرکل امور شهری و شورا های استانداری خوزستان از معرفی بیش از هفت شهرداری در استان به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری خبر داد.

پیمان کاظمی نژاد اظهار کرد: این تخلفات درباره بخش های مختلف اعم از اداری، املاک، حقوقی و استخدامی بوده و پرونده ها هم اکنون در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به ارزیابی شهرداری ها در شش بخش، یکی از موارد را استخدام در شهرداری ها عنوان کرد و افزود: استخدام فقط از طریق مجوز و آزمون سازمان شهرداری ها امکان پذیر است، در غیر این صورت با شهرداری های متخلف برخورد خواهد شد.

کاظمی نژاد اضافه کرد: اخیرا یکی از شهرداری ها که 30 نفر نیروی انسانی را از طریق شورای شهر استخدام کرده بود بعد از تذکر و اعلام مهلت چند روزه، ناچار شد این نیروها را اخراج کند.

وی همچنین گفت: هیچ اصراری به تاسیس شهر جدید نداریم و در حال حاضر سیاست دولت این است که شهرهای جدید ایجاد نکند.

کاظمی نژاد درباره اختصاص نیافتن اعتبارات تملک دارایی به برخی از شهرداری ها از جمله اهواز گفت: تلاش اداره کل شهری این است که اعتبارات بیشتری به شهرداری ها تعلق گیرد اما واقعیت این است که اعتبارات استان با کاهش چشمگیر روبه رو بوده که بر روی همه بخش ها تاثیر گذاشته است.

وی افزود: کاهش ساخت و ساز در شهرها و به تبع آن کاهش درآمد شهرداری ها از این عوارض یکی از مشکلات کنونی شهرداری هاست، از سوی دیگر با کاهش فروش شرکت های بزرگ صنعتی همچون فولاد درآمدهای شهرداری ها از ارزش افزوده نیز کاهش یافته است به طور مثال اهواز با کاهش 13 درصدی و آبادان با کاهش 15 درصدی اعتبارات ارزش افزوده روبه رو بوده است.

کاظمی نژاد اظهار کرد: کمک های وزارت کشور به شهرهای کوچک در قالب اختصاص ماشین آلات و تامین قیر است.