آرشیو شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

درصورت تامین نشدن اعتبار/ شیر مدارس قطع می شود

مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورت تامین نشدن اعتبار مصوب از محل هدفمندی یارانه ها، مجبور به قطع توزیع شیر مدارس می شویم.

مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از محل هدفمندی یارانه ها 400 میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس باید در اختیار آموزش و پرورش قرار می گرفت ولی تا به امروز علی رغم مکاتبات متعدد و پیگیری ها، حتی یک ریال نیز در اختیار این وزارتخانه قرار نگرفته است.

منصور مجاوری ادامه داد: در صورتی که اعتبار مربوطه تامین نشود، آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از ایجاد تعهد مازاد بر اعتبار، مجبور به قطع شیر مدارس است.

مجاوری افزود: قرار بود بودجه لازم برای تامین توزیع شیر در مدارس از دو محل هدفمندسازی یارانه ها و بودجه عمومی دولت تامین شود، ولی تاکنون از محل هدفمندی یارانه ها بودجه ای برای تامین هزینه های خرید شیر در مدارس و ترویج فرهنگ مصرف شیر بین دانش آموزان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه تا این تاریخ علی رغم مکاتبات متعدد و پیگیری ها، هیچ اعتباری از محل هدفمندی یارانه ها برای توزیع شیر مدارس در اختیار آموزش پرورش قرار نگرفته است، عنوان کرد: آموزش و پرورش در صورت ابلاغ نشدن اعتبار مربوطه توانایی توزیع شیر از ابتدای اسفند ماه را ندارد.

مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون 505 میلیون پاکت شیر به طور میانگین در 37 نوبت در مدارس دولتی و غیردولتی سراسر کشور توزیع شده است.