آرشیو یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۵۰
ایران زمین
۱۴

ایران و مردم

طرح های نیمه تمام مازندران اعتبار می خواهد

20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام طرح های نیمه تمام مازندران نیاز است که این میزان معادل بودجه امسال این استان است.

به گزارش ایرنا، «امیدعلی پارسا» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه اولویت دولت تکمیل طرح های نیمه تمام است و طرح جدیدی آغاز نخواهد شد، گفت: در وضعیت فعلی حداقل 10 سال طول می کشد تا پروژه های استانی به بهره برداری برسد و این میزان در پروژه های ملی حدود 20 سال است. فقط برای تکمیل جاده های کمربندی شهرهای غرب مازندران به 3هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و تعمیر و نگهداری اصولی کل جاده های استان نیز با تخصیص 2 هزار میلیارد ریال در سال محقق می شود.

احیای بافت های فرسوده با آپارتمان سازی محقق نمی شود

گروه ایران زمین متاسفانه ساختمان های قدیمی و تاریخی تخریب و به آپارتمان تبدیل می شود که نام این کار را نمی توان باز زنده سازی بافت تاریخی دانست.

«ابراهیم مولوی» عضو شورای شهر همدان در این خصوص با تاکید بر اینکه احیای بافت تاریخی باید در دستور کار دستگاه های متولی و شهرداری همدان قرار گیرد، اظهار داشت: احیای بافت تاریخی نیازمند همکاری و تعامل سازنده دستگاه های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه احیا و باززنده سازی بافت فرسوده نیازمند اجرای اقدام های اصولی است، افزود: اینکه بافت قدیمی و تاریخی را از بین برده و به جای آن آپارتمان بسازیم به معنای احیا نیست.

مولوی با اشاره به اقدام های انجام شده در بافت تاریخی جولان گفت: در این منطقه اقدام هایی از سال های گذشته آغاز شد، اما تنها شاهد بودیم که بافت های قدیمی تخریب شده و به جای آنها آپارتمان سازی شد که این روند درست نیست.

بهره مندی صددرصد جمعیت آذربایجان غربی از برق

گروه ایران زمین صددرصد جمعیت شهری و روستایی در آذربایجان غربی از برق بهره مند هستند.

«حمید کاظمی کیا» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اظهارداشت: یک میلیون و 100 هزار مشترک شهری و روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد 926 هزار مشترک، شامل 81 درصد جزو مشترکان خانگی هستند. علاوه بر این 5 هزار و 28 مشترک صنعتی و 13 هزار و 490 مشترک کشاورزی نیز در استان وجود دارد.