آرشیو یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۳۴۶۵
جهان
۶
اروپا

مرکل: بریتانیا در اتحادیه اروپا بماند

مراسم سنتی ناهار «ماتیه» که امسال نیز با شرکت شخصیت های با نفوذ آلمانی و خارجی در هامبورگ برگزار می شد، بیشتر تحت تاثیر نگرانی های اروپایی ها درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قرار گرفت.

به گزارش یورو نیوز آنجلامرکل، صدر اعظم آلمان که می گوید درخواست لندن برای اعمال اصلاحات در ساختار اتحادیه اروپا را درک می کند، در این مراسم گفت: «همه شما نظر مرا می دانید. من می خواهم که بریتانیای کبیر در آینده نیز یک عضو فعال در یک اتحادیه اروپای موفق باشد... این به نفع آلمان است و بگذارید بگویم که به نفع بریتانیا و قطعا به نفع کل اتحادیه اروپا نیز خواهد بود.»

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا هم گفت: «اگر به لطف همکاری با یکدیگر بتوانیم این تغییرات را اعمال کنیم، من به صراحت می گویم که بریتانیا در اتحادیه اروپا با شرایط جدید آن باقی خواهد ماند.»

دیوید کامرون امیدوار است در نشست سران اروپا که در روزهای پنجشنبه و جمعه آینده برگزار می شود، اتحادیه اروپا را در زمینه تغییرات مورد نظر خود به ویژه در زمینه تامین اجتماعی متقاعد کند تا بتواند مردم کشورش را به رای به ماندن در اتحادیه اروپا ترغیب کند. مردم بریتانیا قرار است در سال جاری میلادی در یک همه پرسی به رفتن یا ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا رای بدهند.

کامرون خواستار آن شده است که طرح پیشنهادی «ترمز اضطراری» قاطعانه تر اجرا شود و بریتانیا باید قدرت و اختیارات بیشتری برای محدود کردن مهاجرت از کشورهای اروپایی داشته باشد. لندن در این طرح از اتحادیه اروپا خواسته است تا کارگران مهاجری که وارد این اتحادیه می شوند، چهار سال برای دریافت پرداخت های رفاهی منتظر بمانند.