آرشیو یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۸۰
صفحه آخر
۱۲

عاقبت حمایت از تروریسم!

هشدار رئیس اطلاعات ملی آمریکا درباره حمله قریب الوقوع داعش به ایالات متحده

رئیس آژانس اطلاعات ملی آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ هشدار داد تروریست های تکفیری درصدد انجام حملات شیمیایی در آمریکا هستند.

دولت آمریکا که سابقه درازی در حمایت از گروه های تروریستی از طالبان گرفته تا القاعده و داعش دارد، حال دیگر مجبور است تاوان این حمایت ها را بپردازد. مدتی است که مقامات دولتی آمریکا نسبت به خطرات تروریستی داعش یا طرفداران آن در داخل خاک آمریکا هشدار می دهند.

روز جمعه «جیمز کلاپر»، رئیس آژانس اطلاعات ملی آمریکا در کنفرانس سالانه مونیخ در این خصوص گفت: گروه تروریستی داعش به تسلیحات شیمیایی دست یافته و واضح است که آنها مایل اند تا چنین اقداماتی را افزایش دهند و این مسئله ما آمریکایی ها را نگران می کند؛ چرا که شواهد نشان می دهد که آنها می خواهند از تسلیحات شیمیایی علیه آمریکا نیز استفاده کنند.

به گفته رئیس آژانس اطلاعات ملی آمریکا: «قطعا این موضوع بسیار حساس و تاثیرگذار است. داعش از تمام سناریوهای هولناک برای تقویت خود استفاده می کند و حال به دنبال ارتقای قابلیت های خود با تسلیحات شیمیایی است.»

کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا نیز از بازگشت هزاران تروریست اروپایی به کشورهای غربی ابراز نگرانی کرده و گفته «آمریکا از 11 سپتامبر 2001 با شدیدترین موج تهدیدهای تروریستی روبه رو شده است.»

در گزارش کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا که به تازگی منتشر شده آمده است: «گروه تروریستی داعش در خاک آمریکا فعالیت های تروریستی انجام می دهد و 21 توطئه برای اجرای حملات در این کشور شناسایی شده که وابسته به داعش بوده است و 81 مظنون مرتبط با داعش نیز دستگیر شده اند که برخی از آنان از آغاز سال 2016 دستگیر شده اند.»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این گزارش همچنین تصریح شده که «شمار فزاینده ای» از تروریست های اروپایی که در صفوف داعش جنگیده اند در حال بازگشت به کشورهای خود هستند و ممکن است حملاتی مشابه 11سپتامبر 2001 در کشورهای غربی انجام شود.

البته نه در گزارش کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا، نه در اظهارات «جیمز کلاپر»، رئیس آژانس اطلاعات ملی آمریکا به موضوع حمایت های گسترده از گروه تروریستی داعش که هنوز هم ادامه دارد اشاره ای نشده است. دیروز خبر رسید آمریکا برای جلوگیری از تسلط ارتش سوریه به استان حلب به تروریست ها موشک گراد رسانده است!