آرشیو شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۶۱۷۸
اقتصادی
۵

رکوردهای نوروز 95

در نوروز 95 رکوردهای جدیدی در بخش حمل و نقل به ثبت رسید که شامل افزایش جابه جایی مسافران از طریق حمل ونقل عمومی و همچنین رشد قابل توجه مصرف بنزین می شود.

در نوروز امسال مسافرت های هوایی داخلی افزایش یافت، در حالی که سفرهای هوایی خارجی با کاهش روبه رو بوده است. بر مبنای این آمار طی تعطیلات پایان سال گذشته و ابتدای امسال(25 اسفند تا 8 فروردین) تعداد کل پروازها در فرودگاه های ایران 16 هزار و 140 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 8 درصد افزایش نشان می دهد. بهرام کاظم پور، معاون اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در این باره افزود: تعداد مسافران داخلی در تعطیلات نوروزی در مقایسه با پارسال 13 درصد افزایش داشته است، اما تعداد مسافران پروازهای بین المللی طی این مدت 7 درصد کاهش نشان می دهد.

جابه جایی بیش از دو میلیون و 500 هزار مسافر با هواپیما

در همین زمینه سازمان هواپیمایی کشوری از جابه جایی بیش از 2میلیون و 500 هزار مسافر با هواپیما ازآغاز سفرهای نوروزی تا 12 فروردین ماه خبرداد. براساس این گزارش 41 شرکت خارجی و 12 شرکت داخلی در این ایام کار جابه جایی مسافران هوایی را بر عهده دارند که از دو میلیون و 500 هزار مسافر جابه جا شده تا 12 فروردین ماه بیش از یک میلیون و 820 هزار نفر مسافر داخلی و بقیه خارجی بوده است.

مشهد، مقصد نیمی از قطارهای نوروزی

مدیرکل راه آهن خراسان از جابه جایی 600 هزار مسافر با هزار رام قطار در مشهد طی دوره نوروز خبر داد. محمدهادی ضیایی مهر با اشاره به آغاز طرح سفرهای نوروزی از 25 اسفند گفت: مقصد 50 درصد قطارهای نوروزی مشهد مقدس است.

بیشترین مصرف بنزین در سال های گذشته

مصرف بنزین درنوروز امسال با رشد به نسبت بالایی درمقایسه با سال های قبل مواجه شد به طوری که در روز 12 فروردین ماه مصرف بنزین به 7/105 میلیون لیتر رسید که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل با افزایش 5/1 درصدی مواجه بوده است.