آرشیو شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۶۱۷۸
اجتماعی
۴

مرور

مولاوردی: هنوز به برابری دیه نرسیده ایم

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: قانونی که در زمینه دیه زن و مرد نهایی شده صرفا در خصوص دیه حوادث و تعهد شرکت های بیمه نسبت به دیه زنان است، ولی در مورد اصل موضوع دیه زنان در قانون مجازات اسلامی همچنان مساله وجود دارد و هنوز به برابری دیه زن و مرد نرسیده ایم. شهیندخت مولاوردی در یک برنامه تلویزیونی افزود: یکی از مسائل مهم در حوزه زنان، مشکلات قانونی است. ما در سیاست های کلی برنامه ششم توسعه که ابلاغ شده و از برنامه پنجم هم تنفیذ شده، استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان را در همه زمینه ها مد نظر داریم که قطعا می تواند بسیار راهگشا باشد.

روایت وزیر بهداشت از معاینه افراد در حصر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشی از مصاحبه نوروزی اش با خبرآنلاین درباره معاینه افراد در حصر گفت: من موظفم بیماری این افراد را پیگیری کنم تا اقدام هایی که لازم است، انجام شود. خود و خانواده های ایشان اصرار داشته اند که من جراح آنها باشم. نباید قبول می کردم؟ چرا که برایم حرف در می آورند؟ این خودخواهی نیست؟

دکتر سید حسن هاشمی با بیان اینکه از طرف رئیس جمهوری موظفم پیگیر سلامت افراد در حصر باشم اظهار داشت: هم آقای رئیس جمهوری از من خواسته اند هم رئیس قوه قضائیه به من اعتماد کرده اند تا اطمینان حاصل شود کارهای پزشکی این افراد، دقیق و منظم انجام می گیرد.

برج میلاد در صدر علاقه مندی گردشگران نوروزی

جانشین رئیس ستاد گردشگری نوروز 95 شهرداری تهران گفت: بررسی ها نشان می دهد بازدید از برج میلاد در صدر علاقه مندی گردشگران نوروزی بوده است. مهدی محمود اقدم اعلام کرد: محبوبترین تور گردشگری تهران، تور سه برج بوده است که بازدید از سه برج آزادی، طغرل و برج میلاد را شامل می شده است. جانشین رئیس ستاد گردشگری نوروز 95 شهرداری تهران خاطرنشان کرد: استقبال از مجموعه باغ موزه قصر، تماشای آیین کهن نوروز و بازدید از نقاشی های سه بعدی این مجموعه نیز توانست گردشگران زیادی را به این نقطه از تهران بیاورد.