آرشیو شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۶۱۷۸
فرهنگ و هنر
۲۳

روی خط خبر

آخرین تصمیم ارشاد درباره رستاخیز، لاله و خانه پدری

حبیب ایل بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی در نخستین گفت و گوی خود در سال 95 درباره آخرین وضعیت فیلم های رستاخیز، لاله و خانه پدری گفت: امیدوارم فیلم سینمایی رستاخیز در سال 95 مجدد اکران شود و به نمایش درآید. تغییری در وضعیت فیلم خانه پدری به وجود نیامده است و نمایش آن همچنان منتفی است. درباره فیلم لاله نیز همچنان اختلاف نظرهای گذشته بین سرمایه گذار و سازنده آن وجود دارد و تغییری صورت نگرفته است.

عیادت صالحی و قزلی از «زنوزی جلالی»

سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، با حضور در منزل «فیروز زنوزی جلالی»، نویسنده و منتقد ادبیات داستانی، ضمن عیادت از وی و تبریک سال نو، برای این نویسنده پیشکسوت آرزوی سلامتی کردند.

«مرگ ماهی» نیمه اردیبهشت ماه روی پرده سینماها

فیلم سینمایی «مرگ ماهی» به کارگردانی سید روح الله حجازی نیمه اردیبهشت ماه در سینماهای سراسر کشور اکران می شود.

شبکه سه در مسیر پخش با کیفیت HD

به گفته اصغر پورمحمدی معاون سیمای رسانه ملی، شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران بزودی با کیفیت اچ. دی برنامه های خود را پخش می کند.

قطب الدین صادقی و نمایش«عکس یادگاری» در استانبول

قطب الدین صادقی می گوید؛ نمایش «عکس یادگاری» را در اوایل اردیبهشت سال جاری به استانبول می برد. این نمایشنامه نویس در توضیح این خبر افزود: از من دعوت شده تا نمایشی را که حدود یازده سال پیش نوشتم و در اجرای جشنواره تئاتر فجر همان سال توقیف شد، در استانبول اجرا کنم.

تصویب تغییر نام ایستگاه مترو ولیعصر به تئاتر شهر

شورای اسلامی شهر تهران تغییر نام ایستگاه مترو ولیعصر به تئاتر شهر را تصویب کرد. اعضای شورای شهر در دویست و سی و چهارمین جلسه شورا تغییر و تثبیت نام 52 ایستگاه جدید و قدیم مترو شهر تهران را در دستور کار داشتند که در این میان تغییر نام ایستگاه مترو ولیعصر به تئاتر شهر را تصویب کردند.