آرشیو یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۶۱۷۹
اجتماعی
۴

دو خط خبر

آمادگی بهزیستی تهران برای حمایت از کودکان ساکن در مناطق آسیب خیز

ایسنا - مدیرکل بهزیستی استان تهران وضعیت آسیبهای اجتماعی در استان را به دلیل افزایش جمعیت و حاشیه نشینی بسیار نامطلوب دانست و از آمادگی این سازمان برای حمایت و ساماندهی کودکان نیازمند به دریافت خدمات بهزیستی در همه مناطق آسیب خیز تهران خبر داد.

خانه هلال، امسال در همه روستاهای بالای 20 خانوار ایجاد می شود

ایرنا - دبیر کل جمعیت هلال احمر گفته است که خانه هلال به منظور ایجاد آمادگی همگانی برای مقابله با بحران ها امسال در همه روستاهای کشور ایجاد می شود و در گام بعدی این خانه ها در تمام محلات شهری نیز گسترش می یابد.

«چوگان ایرانی» به یونسکو رفت

ایسنا - «پرونده نامزدی ثبت جهانی چوگان به یونسکو ارسال شد، تا مرکز میراث جهانی یونسکو، تصمیم نهایی خود را در اجلاس سال 2017 نسبت به جهانی شدن این بازی اعلام کند.»محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پرونده نامزدی ثبت جهانی چوگان با حمایت مسئولان مرتبط با این ورزش و پس از بررسی و تکمیل نهایی از سوی مسئول تهیه پرونده این بازی روز پنجشنبه 11 فروردین ماه (30 مه) به دبیرخانه کمیته میراث ناملموس یونسکو ارسال شد تا پس از بررسی و ارزیابی در سال 2017 در کمیته میراث جهانی یونسکو مطرح شود.

دانشگاه علمی کاربردی در اروپا نمایندگی دایر می کند

مهر - رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: در سال جاری درنظر داریم دفتر نمایندگی این دانشگاه را در یکی از کشورهای اروپایی راه اندازی کنیم. در سال گذشته سفری به چند کشور اروپایی داشتیم و برنامه داریم با هدف توسعه روابط دانشگاه علمی کاربردی با دیگر دانشگاه های دنیا دفتر نمایندگی این دانشگاه را در یکی از کشورهای اروپایی راه اندازی کنیم.

تعطیلی موقت 1320 مکان متخلف

رئیس ستاد سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت گفت: به دنبال بازرسی های بهداشتی انجام شده طی نوروز، 1320 مکان عمومی متخلف تعطیل موقت شدند. مهندس سیدرضا غلامی، مقدار مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی معدوم شده را بیش از 570 تن اعلام کرد و افزود: تعداد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی 29 هزار و 854مورد و تعداد نمونه برداری میکروبی از مواد غذایی سنتی 13 هزار و 478مورد بوده است.