آرشیو دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۵۵۰
دیپلماسی
۷

کوتاه دیپلماسی

اولویت سال 95 ایران در خاورمیانه

جماران: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه درباره برنامه اولویت دار ایران در خاورمیانه و همچنین برنامه های سال 95 وزارت امور خارجه، گفت: اولویت ما در این منطقه، ایجاد ثبات است. این مسئله همواره اولویت جمهوری اسلامی بوده و جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند.

مشکل میهمان داران ایرفرانس در ایران

خبرگزاری فرانسه: پروازهای پاریس - تهران شرکت ایرفرانس از روز 29 فروردین از سر گرفته می شود و مدیریت این شرکت بخش نامه ای را به کارمندان خود ابلاغ کرده که «در طول پرواز به ایران، شلوار و کت گشاد به تن کنند و پس از خروج از هواپیما موها را بپوشانند». این در حالی است که گروهی از میهمان داران شرکت هواپیمایی ایرفرانس حاضر نیستند در سفر به ایران روسری به سر کنند. اتحادیه کارکنان پرواز ایرفرانس از مدیریت این شرکت خواسته است که سفر به ایران فقط برای میهمان داران «داوطلب» برنامه ریزی شود؛ اما مدیریت شرکت این خواسته را نپذیرفته است.

تلاش تهران برای توقف درگیری در قره باغ

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در پی تشدید تنش و درگیری نظامی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، سردار حسین دهقان، ظهر دیروز در تماسی تلفنی با همتایان خود در جمهوری آذربایجان و ارمنستان ضمن تاکید بر ضرورت توقف هرچه سریع تر درگیری نظامی، خواستار خویشتن داری دو کشور و حل وفصل بحران از طریق مذاکره و گفت وگو شد. پیش از او نیز حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، گفته بود که تشدید درگیری ها موجب نگرانی شدید ایران است و ما هر دو همسایه شمالی خود را به خویشتن داری و توقف فوری درگیری دعوت می کنیم. گفتنی است محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، همین چهارشنبه در باکو با وزرای خارجه آذربایجان و روسیه جلسه ای سه جانبه خواهد داشت.