آرشیو سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۱
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

فروش خودجوش کتاب امام خمینی(ره) در مترو پاریس!

مدیر انتشارات البراق که صاحب بزرگ ترین مرکز توزیع کتب اسلامی در پاریس است، همراه خانواده اش با دیگر ناشرانی که به اسم اسلام، تفکرات سلفی را ترویج می دهند، رقابت می کند.

محمد منصور در گفت وگو با سایت فردا اظهار داشت: ما از هیچ جایی حمایت نمی شویم. ما با استفاده از توان خانوادۀ خودمان این کار را انجام می دهیم: سه پسر جوان و دو دختر و خودم که در این زمینه فعالیت می کنیم و مطلقا هیچ حمایت دولتی از ما صورت نمی گیرد. یعنی اصولا دولت فرانسه از کتاب های اسلامی حمایتی نمی کند.

وی درباره انتشار کتاب های امام خمینی(ره) نیز گفت: ما حدود بیست جلد از کتاب های امام خمینی(ره) را چاپ کردیم. ما مسیری را هم پیش گرفتیم که به جای انتشار کتاب، به سمت کتابچه های کوچک برویم تا مردم در مترو نیز توان مطالعۀ آن را داشته باشند و از آن استقبال شده است. مثلا کتاب «سر الصلاه» امام خمینی(ره) را پنج هزار نسخه فروختیم و الآن در حال تجدید چاپ آن هستیم.

کتاب «حقوق زن در اسلام» تالیف شهید مطهری را در حدود چهار سال، دوبار چاپ کردیم؛ هر بار، سه هزار نسخه. استقبال خوبی هم از آن شد و الآن در حال تجدید چاپ هستیم. مدیر انتشارات البراق همچنین درباره انتشار نامه رهبر انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی نیز بیان کرد: برای نامۀ حضرت آقا به جوانان اروپایی، ما روش خاصی را در پیش گرفتیم. کتابچه هایی را چاپ کردیم که نامۀ حضرت آقا به همراه شرح آن، در آن درج شده بود. کار دیگری هم که کردیم، این بود که نامۀ آقا را به فرانسوی چاپ کردیم و به همراه کتاب هایی که توزیع می کردیم، این نامه را نیز به صورت مجانی و برای کسانی که فکر می کردیم مفید باشد، توزیع کردیم.