آرشیو سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۴۵۱۰
صفحه اول
۱

ربوکاپ 2016 از امروز در نمایشگاه بین المللی تهران

یازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران 2016 از امروز در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می شود.به گزارش مهر، در این دوره از رقابت ها 624 تیم در دو بخش بزرگسالان و دانش آموزان به رقابت می پردازند.

مرتضی موسی خانی، رئیس کمیته ملی ربوکاپ دیروز در نشست خبری یازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران 2016 عنوان کرد: از سال 1385 برگزاری مسابقات ربوکاپ آزاد ایران را آغاز کردیم و هر ساله از نظر کیفی و کمی شاهد رشد آن بوده و هستیم. این نشان دهنده علاقه مندی کشور به برگزاری این مسابقات است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به این که شرکت های دانش بنیان زیادی به واسطه برگزاری و شرکت در مسابقات ربوکاپ در دانشگاه آزاد قزوین شکل گرفته است، گفت: تاکنون در این دانشگاه 34 شرکت دانش بنیان فعال در زمینه نرم افزار و سخت افزار تشکیل شده است.وی در ادامه پیرامون ربوکاپ امسال افزود: امسال حدود 624 تیم در مسابقات شرکت کردند که بعد از مرحله اول، 320 تیم به مسابقات نهایی راه یافتند. در این دوره شاهد رشد چشمگیر شرکت دانش آموزان در این مسابقات بودیم که بر این اساس 5/4 روز را به این بخش در یازدهمین دوره مسابقات اختصاص داده ایم.موسی خانی با بیان این که در یازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، 14 تیم از 9 کشور اروپایی، آمریکایی و جنوب شرق آسیا حضور دارند، اظهارکرد: در این دوره از مسابقات، از کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، هلند، آلمان، چین، افغانستان، پرو، کره جنوبی و کانادا تیم هایی حضور دارند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ خاطرنشان کرد: امسال از تمامی صاحبان صنعت، وزارت صنایع و ادارات صنایع در استان ها دعوت شده تا در این دوره از مسابقات شرکت کنند. هدف اصلی برگزاری این مسابقه، تحقق ماموریت و رسالت اصلی دانشگاه مبنی بر تربیت نیروهای عملیاتی است تا بتوانند دانش مهندسی را پیاده سازی کنند و به عنوان مهندسان حرفه ای در صنعت کشور حضور یابند.