آرشیو سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۴۵۱۰
ایران
۱۱

15 قطعه کبک کشف شده به طبیعت زنجان پرگشودند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: 15 قطعه کبک کشف شده از متخلفان به همت محیط بانان به دامان طبیعت زنجان پر گشودند.

استان زنجان، محل زیست چهار گونه کبک از نوع معمولی، چیل، تیهو و دری است که متاسفانه شکارچیان برای گوشت این پرنده دست به شکار این پرندگان زیبا و خوشخوان می زنند.

زعفر افشار در گفت وگو با ایرنا افزود: محیط بانان این اداره کل روز چهارشنبه هفته گذشته پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر زنده گیری چندین قطعه کبک از سوی سه شکارچی متخلف در اراضی شهرستان ایجرود، بلافاصله تحقیقات محلی را آغاز و موفق به شناسایی متخلفان شدند.

وی اظهار کرد: مسئولان ذی ربط محیط زیست این شهرستان با کسب مجوز قضایی، منزل متخلفان را مورد بازدید قرار داده و موفق به کشف و ضبط این تعداد کبک زنده و همچنین لاشه یک کبک شدند.

افشار با بیان این که کبک های کشف شده از نوع معمولی بودند، افزود: این سه شکارچی متخلف به جرم زنده گیری کبک و تهدید حیات وحش استان، دستگیر و تسلیم قانون شدند.

وی افزود: از منزل این شکارچیان متخلف که بومی منطقه بوده و ساکن تهران هستند، علاوه بر این تعداد کبک، 12 عدد قفس چوبی، یک قبضه قمه، یک عدد چراغ قوه پیشانی بند و ده رشته تور زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: ضرر و زیان هر قطعه کبک دو میلیون ریال است که متخلفان در صورت دستگیری باید خسارت وارده را در وجه سازمان پرداخت کنند و علاوه بر این با رای قاضی پرونده از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز مشمول جریمه خواهند شد.