آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۲
اقتصادی
۴

رئیس مرکز توسعه نوغانداران کشور پیش بینی کرد

تولید یک میلیون تن پیله ابریشم در سال جاری

رئیس مرکز توسعه نوغانداران کشور پیش بینی کرد امسال یک میلیون تن پیله ابریشم تولید شود.

علی اصغر داداش پور در گفت وگو با فارس با بیان اینکه فصل زراعی نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در کشور از اوایل فروردین و از خراسان رضوی آغاز شده گفت: تاکنون حدود 2 هزار جعبه تخم نوغان هیبرید بین نوغانداران توزیع شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل تغییرات آب و هوایی ممکن است برخی استان ها با تاخیر پرورش کرم ابریشم را شروع کنند، اظهار داشت: براساس درخواست ها پیش بینی می شود تا پایان فصل زراعی نوغانداری که تا خرداد ماه ادامه دارد 30هزار جعبه تخم نوغان توزیع شود.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه طول پرورش کرم ابریشم 45 روز است، تصریح کرد: ضدعفونی کردن جایگاه های پرورش کرم ابریشم نقش مهمی در افزایش عملکرد و تولید پیله دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال حدود 30 هزار جعبه تخم نوغان بدون افزایش قیمت نسبت به سال گذشته با قیمت هر جعبه 7500 تومان در بین نوغانداران توزیع شود گفت: در صورت تحقق توزیع این مقدار تخم نوغان حدود یک میلیون تن پیله تر ابریشم تولید می شود.

داداش پور گفت: سال گذشته 28 هزار جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران توزیع شد و در مجموع 900 تن پیله تر ابریشم بدست آمد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور قیمت تضمینی هر کیلو ابریشم را سال گذشته 15 هزار و 100 تومان عنوان کرد و اظهار داشت: شورای اقتصاد هنوز قیمت تضمینی پیله تر ابریشم را اعلام نکرده اما پیش بینی می کنیم قیمت هر کیلو پیله تر ابریشم 14 درصد افزایش یابد.