آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۶۱۸۲
اقتصادی
۶

پهلوگیری نخستین نفتکش ایران در قاره سیاه

چندی پیش نخستین نفتکش ایران برای نخستین بار پس از لغو تحریم ها در بنادر آفریقا پهلوگیری کرد. مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران در این خصوص با بیان اینکه همه کشتی های ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران پارسال فعال و عملیاتی بوده اند، گفت: هر چند در حال حاضر 90 درصد ناوگان این شرکت در خدمت صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران است اما آماده هستیم با هماهنگی شرکت ملی نفت، هر چه سریعتر به بازارهای اروپا برگردیم.

نصرالله سردشتی با بیان اینکه ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران به لحاظ فنی و عملیاتی مشکلی برای تردد در آبهای اروپا ندارد، اظهارکرد: از 17 ژانویه 2016 و با اجرایی شدن برجام، تلاش های ما برای اخذ کلاس، پرچم و بیمه کشتی های این شرکت بیش از گذشته شدت گرفت که در نتیجه این اقدام ها، مسائل مربوط به پرچم و کلاس کشتی‎های ناوگان به طور کامل حل شد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران اضافه کرد: تا پیش از لغو تحریم ها، کشتی های شرکت ملی نفتکش تنها در بنادر شش کشور تعیین شده برای صادرات نفت کشور پهلو می‎گرفتند اما در راستای بازاریابی انجام شده، اواخر اسفندماه سال گذشته، شاهد پهلوگیری نخستین کشتی این شرکت در بندری بجز بنادر این شش کشور بودیم. وی گفت: امیدواریم بزودی شاهد پهلوگیری کشتی های شرکت ملی نفتکش ایران در بنادر اروپایی باشیم.