آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۲
شهرستان ها
۷

400 روستای کرمان با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: 400 روستا در جنوب کرمان با کمبود آب آشامیدنی سالم مواجه هستند.

علی رشیدی اظهار داشت: در سطح استان کرمان پنج هزار و 170 روستا وجود دارد که از این تعداد 700 روستا آب آشامیدنی سالم ندارند.

وی با اشاره به تداوم خشکسالی ها بیان داشت: 900 روستا از طریق تانکرهای سیار آبرسانی می شوند که با توجه به گستردگی استان کرمان و اعتبارات محدود این روند بسیار مشکل ساز شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کرمان با اشاره به اینکه تغییر اقلیم در 20 سال گذشته بر کمیت و کیفیت آب تاثیر بسیاری گذاشته است، افزود: در حال حاضر در جنوب کرمان 400 روستا با کمبود آب آشامیدنی سالم مواجه هستند که با توجه به تخصیص اعتبارات امسال باید 70 روستای پرجمعیت در این منطقه از آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: کاهش آب سفره های زیرزمینی در سطح استان کرمان موجب شده است تا علاوه بر شوری آب در شهرهای شمالی کرمان موجب شوری آب در جنوب کرمان شود که این روند پیامدهای خوبی ندارد.

رشیدی با اشاره به اینکه بروز ناپایداری ها در سفره های آب زیرزمینی در جنوب کرمان موجب شده است تا در چاه هایی با عمق 250 تا 300 متر با شوری آب مواجه شویم، ابراز داشت: در حال حاضر صرفه جویی مردم در مصرف آب بهترین کمک به مجموعه فعالان حوزه آبرسانی است.

وی افزود: برای تامین آب آشامیدنی و بهداشتی روستائیان به 9 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.