آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۲
شهرستان ها
۷

واگذاری یک هزار هکتار زمین به صنعت مازندران

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران از موافقت سازمان امور اراضی با واگذاری یک هزار و 300 هکتار زمین با کاربری صنعتی به این استان خبر داد.

محمد محمدپور عمران اظهار کرد: بزودی با ارائه راهکارهای قانونی تغییر کاربری این اراضی به صنعتی انجام می شود.

وی افزود: در شرایط فعلی این استان برای ایجاد واحدهای صنعتی با کمبود زمین در داخل شهرک ها مواجه است و با واگذاری این اراضی بخش زیادی از مشکلات ساختاری برای استقرار واحدهای صنعتی رفع می شود.

دبیر شورای توسعه صادرات مازندران اضافه کرد: براساس برنامه محیط زیست، واحدهای صنعتی باید در داخل شهرک های صنعتی مستقر شوند و با این رویکرد باید زمین مورد نیاز برای ایجاد شهرک صنعتی در اختیار بخش صنعت قرار گیرد.

در مازندران افزون بر دو هزار و 700 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 191 هزار میلیارد ریالی و بیش از 61 هزار اشتغال فعالیت دارند که 60 درصد از این واحدهای صنعتی در داخل 23 شهرک فعال استان مستقر هستند.

در شرایط فعلی به دلیل کمبود زمین سرمایه گذاران زیادی در این استان از چند سال قبل تاکنون در نوبت دریافت زمین قرار دارند. این در حالیست که صرفا در منطقه میانکاله در شرق مازندران هفت هزار هکتار اراضی بلاتکلیف وجود دارد که می تواند برای استقرار واحدهای صنعتی سبز در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.