آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون فرماندار قصر شیرین: ایرانی ها می توانند بدون ویزا به کردستان عراق سفر کنند

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصر شیرین گفت: اتباع ایرانی می توانند با داشتن اعتبار یک ماهه گذرنامه از مرز رسمی پرویزخان این شهرستان به اقلیم کردستان عراق سفر کنند.

نعمت الله نازپرورده به خبرنگار ایرنا افزود: خروج از کشور از مرز رسمی پرویزخان به قصد مسافرت به شهرهای اقلیم کردستان عراق نیازی به دریافت ویزا ندارد و فقط با ارائه گذرنامه معتبر با مهلت یک ماهه و پرداخت عوارض خروجی برای هر نفر می توان به این منطقه سفر کرد.

وی اظهار کرد: طبق قانون افرادی که از طریق مرزهای رسمی کشور قصد ورود به عراق و حوزه حکومت مرکزی این کشور را دارند مهلت اعتبار گذرنامه آنها نباید کمتر از 6 ماه باشد که در غیر این صورت از ورود آنها جلوگیری می شود. وی بیان کرد: اکنون شرایط برای تردد اتباع ایرانی و عراقی با خودروهای شخصی به خاک 2 کشور درمرز پرویزخان فراهم است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و گردشگران ایرانی نیز می توانند با خودروهای خود از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین به شهرهای مختلف اقلیم کردستان عراق سفر کنند. معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصر شیرین اضافه کرد: به دلیل تشابه فرهنگی و زبانی و مبادله های تجاری مردم استان کرمانشاه با مردم شهرهای کلار، سلیمانیه، اربیل، موصل، خانقین و کرکوک و داشتن پیوندهای سببی و نسبی با یکدیگر زمینه مسافرت اتباع ایرانی به اقلیم کردستان عراق را فراهم کرده است. مرز رسمی پرویزخان قصر شیرین بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق است که بیش از 52 درصد صادرات کالابه این کشور در سال از این مرز انجام می شود.